Dette er virkelig godt for de som er glad i skumnissene. Et kjempegodt godteri du kan lage hjemme selv.
Og jeg viser dere hvordan…hohoho!

Du trenger


150 g skumnisser
1 dl krem fløte
1,5 dl sukker
50 g smør
200 g hvit sjokolade
2 ts sitronsaft
Melis

Slik gjør du

Del skumnisser i mindre biter. Legg de i en kasserolle med fløte, sukker og smør. La det smelte under omrøring på medium varme.

Når nissene har smeltet, la blandingen koke opp imens du rører. La blandingen småputre noen minutter. Rør innimellom så den ikke brenner seg.

Hakk opp sjokoladen i små biter, ha den i blandingen. Rør godt så sjokoladen smelter. Tilsett nå sitronsaften. Ta kasserollen av varmen

Jeg har tatt av litt i en egen bolle. Denne tilsetter jeg litt konditorfarge. Dette for å lage mønster i fudgen. Du trenger ikke gjøre dette. Jeg ville bare gjøre litt mer ut av det. 

Ha blandingen i en form dekket med bakepapir.

La den stivne på kjøkkenbenken et par timer.

Når fudgen har stivnet kan du dele den opp, og strø litt melis over.

Oppbevares kaldt, men trenger ikke kjøleskap kaldt.

7 kommentarer

7 thoughts on “Skumnissefudge

  1. Skumnisser, jaaa bring it on. 🎅🏼🧑🏻‍🎄🤶🏻høres sååå godt ut. Må prøves. Gleder meg ekstra til jul jeg nå med alle dine fantastiske oppskrifter. 🙏🙏

    1. Oppbevares i boks og kaldt. Da varer de ei god stund. Her ble de spist opp veldig fort, så må lage nye til jul🤣

    1. Det har jeg dessverre ikke prøvd. Var første gang jeg lagde de. Holdt lenge i kjøleskapet da😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *