Dette er en fantastisk god middag. Og her har jeg brukt halvfabrikata saus, for jeg syns akkurat denne er veldig godt. Alt trenger ikke alltid være fra bunnen.

Du trenger: (4 porsjoner)

  • 1 pakke laks i porsjonsbiter 4 stk (spiser dere mye burde du kjøpe 2)
  • Tagliatelle (jeg brukte 2/3 pakke)
  • 1 pose erter
  • 1/2 pose grønnkål
  • 1 pose pastasaus med basilikum og ost
  • Parmesan

Slik gjør du det:

Kok pastaen og lag sausen etter anvisning på pakken.

Sil av pastavannet og ha pastaen tilbake i kasserollen. Tilsett ertene og den ferdige sausen. Da er det bare å holde varmt imens du steker laksen.

Stek laksen i en varm panne. Husk ikke overstek. Da får laksen en vond smak. Jeg steker ca. 2 minutter med skinnsiden opp, så 1 minutt med skinnsiden ned. Ta skal den være akkurat perfekt. Den skal være rosa i midten og ikke helt gjennomstekt.

Når du snur fisken har du grønnkål i pannen også. Eller i en egen panne om du ønsker det.

Da er det bare å servere. Dryss over litt parmesan ved servering.

4 kommentarer

4 thoughts on “Stekt laks og tagliatelle

    1. Du kan ertsatatte med hvilken grønnsaker som helst. Jeg hadde nok brukt broccoli i små buketter. Dette litt for fargen sin skyld😃

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *