Stekt torsk med nydelig tilbehør

Categories FirstPrice produkter, Fisk, Middag, Middagstilbehør, Oppskrifter

Det er få ting som er bedre en stekt torsk syns jeg. Med det rette tilbehøret er dette en skikkelig høydare av en middag. Her skal jeg vise dere hvor enkelt det kan gjøres. Jeg har brukt torskefilet fra Firstprice, og det samme med fryste erter.

Først setter jeg over poteter på kok. Så kutter jeg vårløk og gulrot i strimler.

Jeg har kokt ferdig et par egg tidligere på dagen til eggesmør. Jeg har smør/margarin i en liten kasserolle. (Ca.125 gram) Jeg har kuttet opp litt paprika, gressløk og et persilleblad som jeg har sammen med smøret imens det smelter.

Når smøret har smeltet deler jeg opp egga som jeg har i smøret.

Ertepure er kjempe enkelt å lage med fryste erter fra pose. Jeg har her brukt en halv pose bare. De koker jeg i bitte litt fløte. (0.3 dl eller en liten skvett) Jeg har krydder i med en gang, for jeg vet mengden jeg liker. Jeg bruker sukker, vegeta, pepper og chiliflakes. Du kan smake til etter du har kjørt de med stavmikser. Da får du akkurat den smaken du ønsker. Denne ertepure får en fantastisk grønnfarge.

Fisken vender jeg i melblanding (uten krydder)så steker jeg de i en panne med masse smør. Krydrer så med salt og pepper på begge sidene. Da er jeg sikker på at stykkene får nok krydder.

Grønnsakene steker jeg i en stekepanne. Krydrer med litt salt og pepper.

Da skal alt være klart for servering folkens

7 kommentarer

7 thoughts on “Stekt torsk med nydelig tilbehør

  1. Nu blei æ sulten 😃👌 meget fint å følge deg å din måte å lage retter på. ønsker deg å dine en flott advent.

  2. Hei. Liker å lese oppskriftene dine, og bruke det som basis. Kommentar til ertepuré – Ha i litt mørk buljongpulver i stedet for salt. Det gir en fyldig og god smak som passer til.
    Jeg bruker også å lage en gulrotpuré – som gir en fantastisk farge kombinasjon på tallerkenen, sammen med ertepureen. Koker rett og slett gulrøttene i fløte til de er møre. Ca 300 gr og ca 1,5 dl fløte. En halv teskje salt hører med. Så stavmikser, og evt litt muskat hvis du liker det. Veldig enkelt.
    Takk for fine oppskrifter.
    P C

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *