To hektiske dager

Categories Blogg

Da har vi kommet fram til starten på to dager jeg har gruet meg litt til. Jeg skal lage mat til et stort selskap. Tapas til 80 personer i morgen, men er ikke maten jeg gruer meg til.

Det er gå å stå jeg gruer meg til. Det blir tusenvis av skritt, og timesvis med stå….Ja, altså å stå for å lage maten.

Kokkefruen må styre skuta (butikken) disse to dagene. Jeg blir med en liten tur ned etterpå. For avisa (TA) kommer innom. Så må jeg farte til Skien. Handle inn alt av råvarer jeg trenger. Så går turen tilbake til kjøkkenet jeg skal bruke. Der må jeg finne løsning på hvordan jeg skal få gjennomført det her. Plassmangel og en dårlig komfyr er problemet. Så der må jeg komme opp med en liten plan. Mat skal det bli uansett!

Så er det hjem å hente alt av utstyr jeg trenger. Da er det bare å sette igang. Blir nok en lang kveld med forberedelser. Og en laaaaang dag i morgen for å lage alt.

Grunnen til at jeg gruer meg, er bena mine. Spesielt ett av de. Her må jeg finne smarte løsninger for avlastning. Alt jeg kan lage sittende, jeg bare lage sittende. Heldigvis så skal svigermor hjelpe meg litt. Heidi må jo være i butikken. Vi har unger og hund, så det får hun ta seg av.

Lage maten er jo bare gøy, selv om dette vil ta maaaange timer å fikse. Men jeg gleder meg også veldig til å bli ferdig i morgen kveld😂

Og de som trur at jeg kan slappe av i helga….der må jeg skuffe. Har masse å gjøre i helgen også. Heldigvis ikke så mye av den fysiske sorten da. Så det skal nok gå bra☺️

Nei, nå er det mer kaffe. Plastre bena sammen og rulle de inn i støttestrømper. Stappe pølser som jeg sier. Så er det bare å gyve løs på dagen🥳

Lag dere en fantastisk dag❤️

10 kommentarer

10 thoughts on “To hektiske dager

  1. ja du har litt og styre med Tom. du har jobbet veldig hardt for og få butikken oppe og gå, du har heller ikke glemt bloggerne dine, så tror nok at du merker det også, Håper alt ordner seg for deg til slutt👍😀

  2. Masse lykke til! 🙂
    Kjekt å se når andre lykkes med det de elsker å drive med, men pass på beina, du trenger de en stund 🙂 Regner med du har løsninger og kanskje finner løsninger underveis. Eg har trua! Dette fixer du 🙂

    Vibbedille 🙂

  3. Gode Tom! Jeg synes det er så leit at du har så vonde bein! Er det ikke et eller annet hjelpemiddel som du kan bruke? Hva med en sånn «stå/sittestol» som frisører bruker? Og jeg har sett noe lignende for de ansatte på Apotek.
    Har du bedt om hjelp fra ergoterapeut? Hjelpemiddelsentralen ? Jeg prøver bare å komme med noe som kunne hjelpe deg!
    Jeg heier på deg! Ønsker deg alt godt!
    Klem fra Tone.
    Ps. Nå skal jeg lage en stor porsjon fiskegrateng. Gir bort det meste til travle småbarnsforeldre. Jeg elsker å lage mat!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *