Torskepanne i fløtesaus

Categories FirstPrice produkter, Fisk, Middag, Oppskrifter

Reklame | Egen kokebok

Denne retten en nydelig med både sei og torsk. Det velger du litt selv. Det blir en Seibiffvariant i fløtesaus om du bruker sei. Her har jeg også litt grønnsaker i pannen sammen med fisken. Serveres med kokte poteter

Du trenger

(til 2 personer)

400 gram torsk eller annen fisk

1 dl hvetemel

1 gulrot (raspet)

0.5 stk rødløk

2 vårløk

100 gram spinat

2 dl fløte

2 ss smør/margarin til steking

Frisk persille/bladpersille

Salt etter smak

Pepper etter smak

Slik gjør du

Vend fiskestykker i mel. Jeg har ikke salt og pepper i melet. Jeg krydrer fisken i stekepannen. Da har jeg mer kontroll på krydderet.

Smelt smør i en stekepanne og stek fisken på begge sider. ca. 4 minutter på hver side. Krydre med salt og pepper

Ha oppkuttet løk og vårløk i pannen. Samt spinaten. (jeg deler spinaten i litt mindre biter)

La alt få frese sammen ett minutt før du har i fløte. La sausen koke litt inn (2-3 minutter) Smak om du ønsker noe mer krydder.

Legg raspet gulrot og litt persille oppå hvert fiskestykke før servering

Da er det bare å hugge innpå

 

Lyst på kokeboken min? Den kan du bestille på http://www.tomsmatprat.no

3 kommentarer

3 thoughts on “Torskepanne i fløtesaus

  1. Hei Tom, kan jeg bruke Toro sin lyse melblanding til å vende fiskestykkene i pga. noen i familien skal ha glutenfri. Eller har du annet mel å foreslå? Hilsen Signe 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *