TortillaPizza – knasende god –

Categories Pizza


TortillaPizza er raskt og enkelt å lage. Du kan enten lage pizzasaus selv eller bruke ferdig pastasaus. Med tortillalefser blir dette en tynn og sprø bunn. Fyllet kan du jo bestemme litt selv. Jeg bruker det jeg normal bruker på en vanlig pizza. Du kan også bruke salsasaus om du ønsker, og krydre med litt tacokrydder. Da får du  tortillatacopizza.

Her har jeg brukt litt forskjellig på. Jeg har også noen glutenfri tortillalefser.

Jeg legger lefser utover på stekebrett med bakepapir.

Har på pastasaus/pizzasaus. Så ost oppå der igjen. Jeg overdriver ikke med ost.

Så kan man legge på det man ønsker.
Her har jeg brukt:

Løk

Tex-mex biffstrimler

Kjøttdeig

Champignon

Vårløk

Mais

Pizzakrydder

Revet ost

Jeg har ovnen på 220 grader og varmluft. For da kan jeg ta to brett i slengen. Og alle får varm pizza samtidig. Disse steker jeg i ca. 10 minutter

7 kommentarer

7 thoughts on “TortillaPizza – knasende god –

    1. Så lenge kjøttet ligger over osten, trenger det ikke stekes. Det gjør ovnen. Ligger det under osten, blir det kokt. Og ikke godt😀

  1. Sist jeg lagde tortillapizza så la jeg først en lefse på bakebretter. Hadde på et tynt lag ost og hadde på en ny lefse oppå der. Hadde så på fyllet som vanlig. Ble veldig bra, da ble bunnen litt tykkere.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *