Ikke lenge igjen til bryllup

Categories Blogg
17. mars feires St. Patrick’s Day over hele verden.

17. mars 2023 kan vi late som om hele verden feirer kokkefruen og meg💍Ja, for vi har satt datoen på en dag som man husker. Da blir man minnet på det når det nærmer seg hvert år. Og da glemmer jeg ikke det…forhåpentligvis🤞🏻

Kokkefruen er glad i Irland, irsk musikk og vi har en irsk hund. En Irish softcoated wheaten terrier som dere har blitt godt kjent med.

Vi har prøvd å spare opp litt til et større bryllup, men det er bare å innse at det ikke går. Med økte utgifter på alle plan, høye strømpriser og andre ting som bare ramler inn. Ja, da må sparepenger brukes.

Så da har vi bestemt oss for å gifte oss på rådhuset. Så får vi ta en liten middag med de nærmeste etterpå. Jeg lager maten selv, så da blir det vel ikke så ille.

Den store bryllupsfesten får vi ta en annen gang. Det viktigste er vel at vi blir gift. Vi skal heller ikke ha tradisjonelle ringer. Jeg kan ikke bruke ring pga fingrene mine, så vi velger å tatovere på ringer. Trenger ikke ta den av heller, og ikke henger den fast i noe.

Det som er kjipt er jo om vi hadde blitt skilt, da måtte vi kuttet av fingeren😂Nei da, skilt blir vi ikke. Så berger nok fingeren. Jeg mangler nok fingre fra før.

Jeg mangler en forlover da, så det må jeg finne ut av ganske fort. Får ikke bestilt time på rådhuset før jeg har en forlover på plass. Det som er kjekt med rådhuset, er at de ikke trenger møte opp. Må bare ha en på papiret.

Noe kirkebryllup skulle vi aldri ha uansett. Kirke er ikke noe som betyr noe for oss. Planen var et stort bryllup her på gården, og gifte oss på låvebrua. Men det bryllupet blir det altså ikke noe av. Det ble ganske så dyrt med alt som måtte leies inn. Og jeg fikk egentlig ikke lov å lage maten selv. Akkurat som om jeg stolte på noen andre til å gjøre det🤣Nei, maten må jeg lage selv.

Så da blir det en litt billigere bryllupsfest en først planlagt. Sånn må det bare bli. Kan jo selvfølgelig håpe på Lotto-gevinst, men sjansen for det er vel heller lav. Man vinner jo ikke slike topp premier flere ganger i livet. For jeg vant jo jackpoten da jeg traff Heidi♥️

Jeg skjøt gullfuglen der, eller gullhøna om du vil🤣

 

23 kommentarer

23 thoughts on “Ikke lenge igjen til bryllup

  1. Gratulerer så mye med den forestående bryllupsdagen og masse lykke til 🥰♥️🌺🥰

  2. Så koselig å lese og ønsker dere alt godt i tiden dere har foran dere ❤
    Bare prøv å ikke gjøre det eneste feil jeg har gjort når vi giftet oss og det var å lage all mat selv. vi ble begge to ganske sliten at jeg sovnet på sluten av festen 🙈🤣🤣🤣

  3. Så godt å høre 😍 Størst av alt er kjærligheten. Dette blir bra for dere. Angående ringer,så var det smart. Da slipper du som kokk å ta av ringen når du skal bake/ lage mat. Lykke til 😘

  4. Gratulerer så masse! 🍾💍Vet dere at det er mulig å bestille ordføreren etc til å komme til dere og utføre vielsen? Slik at låvebrua kan fort bli det rette stedet allikevel? 🥰 Vi hadde vielsen vår i storstua vår, med varaordføreren som viet oss. Hadde kun forloverne og barnebarna til stede, men det ble virkelig personlig og en flott vielse. Bare sånn at du vet at det er mulig… Ønsker dere alt godt i fremtiden. Det viktigste er at dere har funnet hverandre! 🥰

  5. Næmen så utrolig kjekt å lese. Det blir garantert et kjekt brullup selv om en ikke blir så mange. Ikke minst at brudgommen sjøl er kokken. Kan det bli mere stas da. Vi hadde selv et lite og intimt brullup og det var megakos. Dette blir stas. Gratulerer til dere begge to og masse lykke fremover på livets glade landevei.

  6. Fantastisk 🤩
    Og takker for at dere publiserer en slik begivenhet ❤️ Er ganske sikker på at dere begge bevarer ringfingrene deres 💞💞

  7. Gratulerer så mye til dere begge. Jeg kjenner ingen av dere personlig, men føler jeg har blitt godt kjent med dere likevel, via blogg og Fb. Ønsker dere begge, all lykke i tiden fremover. Jeg gleder meg til å følge deg fremover, med mye god mat og dønn ærlige bekjennelser, som det står respekt av.

  8. Gratulerer til dere😘 Størst av alt er kjærligheten.
    Ønsker dere en fantastisk fin bryllupsdag og ei lys framtid😘
    Skulle vært nærmere, så kunne jeg iallefall kokt kaffe og tatt oppvasken 😘 Stor klem fra mæ

  9. For en lykke det er å ha fanget en gullhøne! 😍
    Jeg ønsker dere all mulig lykke! 👩🏻‍❤️‍👨🏻
    Gratulerer til dere begge, ja……til hele familien! ❤️

  10. Flott dame , flott mann og ikke minst flott humor så er jeg helt sikker på at dere får beholde ring fingeren på 😂🥰 GRATULERER på forhånd 😊

  11. Gratulerer så mye🥰Dere får nok et fint brylupp og maten blir nok helt toppers siden det er du som lager den. lykke til med den store dagen💞

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *