🦮Cians adventskalender 15. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-14-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

Hei alle sammen!

I går var en skikkelig kjedelig dag, altså! Mamma er fremdeles sjuk og så sa pappa at han også begynte å «dangle» eller noe? Syntes ikke han dingledanglet noe i det hele tatt, jeg. Han lå jo stort sett bare stille på sofaen med mamma. Jaja, de holdt seg iallfall samla på ett sted for det meste.

Dette ødela egentlig planene mine om å snikleite etter julegenseren. Men da må man jo benytte de små mulighetene man får. Pappa er jo ute på trappa stadig vekk, men mamma har visst slutta med det. Derimot springer hun og stenger seg inne på do stadig vekk, uten at jeg får bli med. Lukter vondt gjør der også.. Så jeg venta tålmodig på at de to tinga skulle skje samtidig. Og da smatt jeg opp fra sofakroken som et troll i veske, eller hva det nå heter, og inn på rommet til Hannah. Det er jo rett mellom dodøra og ytterdøra, så da fikk jeg holdt utkikk etter folka mine samtidig. Hannah har nemlig en hel vegg som bare er skap, og jeg visste at mamma og pappa bruker noen av dem.
Jeg listet meg stille inn, men ramla og sklei i en haug med kleer. Tror ho hadde lagt de der til meg, for jeg elsker å ligge i kleshauger! Snuste inn lukten av Hannah og savnet henne skikkelig littegrann, før jeg kom på at jeg måtte skynde meg. Så jeg begynte i det midterste skapet og snuste meg bortover. Der var det sengetøy, duker, strykejern og tull. Men ingen genser. Hadde vært superstille, og bare lett i mjuke ting, så ante fred og ingen fare, da jeg åpnet siste skapdør. Der var det noen store sitteputer jeg måtte flytte på litt med snuta, og plutselig ble jeg angrepet! Noe stort og tungt kom susende ut mot meg mellom sitteputer og en bunadspose! Jeg skvatt unna med et hyl og et brak. Og pappa ramla inn ytterdøra med kaffi over hele seg, og mamma ut av dodøra med buksa nede rundt beina og dopapir i hånda.
Strykebrett. Er visst det det heter. Mamma hadde det visst ute da hun strøk noen duker i forrige uke og hadde ikke satt det ordentlig støtt på plass etter seg. Makan! Prøvde hun å drepe meg eller? Hadde såvidt kommet over den traumatiske hendelsen med tørkestativet som valp, jeg..

Jaja, enden på visa blei at det ikke var noen julegenser på Hannahs rom heller. Fillern,altså! Hvor skal jeg lete nå da? Men alt dette oppstyret gjorde meg iallfall sulten! Snakkes i morgen!
Snus og boff fra Cian 🐕

1 kommentar

1 thought on “🦮Cians adventskalender 15. desember🎅🏻

  1. Du får gi mor en god kos, så blir hun nok frisk igjen.🙏🏻 Og trodde far hadde sluttet å røke🫣Ellers får du slutte å lete, og håpe på at der ligger en pakke til deg under juletreet 🎄
    Bare 8 dager igjen nå.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *