Biffbaguett passer godt til både lunsj, middag eller kveldskos. Her har jeg brukt FirstPrice baguetter som er stekt med hvitløkssmør.

Hvitløkssmør er 50 g romtemperert smør blandet med 1 fedd hvitløk, kvar chili og gressløk.

Baguettene er halvstekt fra før. Så jeg kutter et spor i midten av baguetten. Fyller med hvitløkssmør før de stekes 8-10 minutter på 200 grader.

Som biffkjøtt har jeg skivet rundstek.

Litt salat fylles i baguetten. Så har jeg i litt rabarbraketchup. Oppskrift på den finner du her:

https://tomsmatprat.blogg.no/rabarbraketchup.html

Du kan selvfølgelig bruke vanlig Bbq-saus om du ønsker.

Så legger jeg i tomatskiver, stekt løk og biffkjøtt. Oppå der har jeg Konfitert hvitløk. Vil du ha oppskrift på den finner du den her:https://tomsmatprat.blogg.no/konfitert-hvitlok-med-urter.html

Legg gjerne på litt sylteagurk og et dryss av gressløk på toppen. Enkelt og så godt. Da er det bare å servere

2 kommentarer

2 thoughts on “Biffbaguett

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *