Eplekake i langpanne

Categories Frukt og bær, Kaker, Oppskrifter

Finnes det noe bedre en nybakt eplekake. Servert med for eksempel vaniljeis.

Du trenger

(til en langpanne, 39•35)

4 egg

6 dl sukker

3 dl melk

100 g margarin eller smør

8 dl hvetemel

3 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

4-5 store epler.

Sukker

Kanel

Slik gjør du:

Pisk egg og sukker til eggedosis

Smelt smør i en kasserolle, hell i melken

Bland hvetemel, bakepulver og vaniljesukker inn i eggedosis, spe med melkeblandingen.

Ha røren i en langpanne med bakepapir

Eplebåter eller ringer blandes i sukker og kanel. Legges på toppen av røren, press de gjerne litt ned i røren.

Dryss over litt perlesukker (valgfritt)

Stekes i ca. 25-30 minutter på 180 grader

10 kommentarer

10 thoughts on “Eplekake i langpanne

  1. eplekake er utrolig godt, jeg får masse epler av naboen når eplene er modne👍😀 så da blir det masse eplekake og spise og fryse så en har til flere anledninger 👍😀

    1. Når det ikke står, så er det alltid i midten😀Kun brød, sukkerbunn o.l som skal nederst☺️

  2. Hei, du skriver langpanne, jeg har mange langpanner i forskjellige str, hvor stor er langpannen du bruker? Redd for at min langpanne blir for stor og kaken flat😃

  3. Alt for lite epler. Jeg fikk verdens beste oppskrift av en eplebonde-frue. Omtrent samme oppskrift, men i hvertfall 10-15 epler.

  4. Er så glad jeg fant denne oppskrifta di! For ei snadder kake! Jeg tok nok flere epler enn deg, teppela (😂) hele røra med epler i smale båter. Helt fantastisk saftig og god! Naaaaam!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *