Et lite Tapas- og koldtbord

Categories Bilder, Koldtbord, Tapas

Reklame | Egen kokebok

Vi skulle lage et lite privat Tapas- og koldtbord til 12 personer. De ønsket både tapas og koldtbordretter. Listen med ønsker ser du👇🏼

Jeg er ikke vant med å lage slikt til få mennesker. Når jeg lager slike ting, så er det som regel til over 20 og opp til 50 personer. (Har en minimumsgrensen på 20 personer.)
Men innimellom kan jeg være litt snill jeg også😂
Uansett må de få mengden de skal ha til 12 personer.
Jeg gikk ut fra listen jeg hadde fått. Så var det bare å sette i gang. Og det bydde fort på problemer!

Da vi skulle til byen for å handle. Var det så kaldt at bilen ikke startet. Vi brukte 8 timer før vi fikk start. Og da var Storcash i Skien stengt. Så alle råvarer som er brukt her, måtte jeg handle på vår lokale Kiwibutikk kvelden før. Og det var egentlig ikke ønskelig i det hele tatt. For da fikk jeg jo ikke akkurat det jeg var ute etter. Pluss at det ble litt dyrere enn beregnet. Råvarene kom på 2960 kroner.

Jeg fikk heller ikke tak i mindre serveringsfat eller alu.former. Siden vi ikke kom oss til byen. Så må bruke de jeg har. Og de er beregnet til litt flere personer enn 12. Finner nok en løsning skal dere se. Jeg gjør som regel det😂

Først var det det litt tilbehør i skåler. Det er jo halve måltidet det.

Bakte en focaccia til anledningen. Det hører jo selvfølgelig med på mine bord.

Roastbiff og Asparges med spekeskinke fikk dele fat i dag. Ser litt dumt ut med en liten mengde på et større fat.

Røket laks og eggerøre måtte få sitt eget fat da. Her kan ikke kjøtt være i nærheten. Så laksen fikk seile sin egen sjø. Brukte ikke noe kreps til pynt denne gangen. Selger ikke det på Kiwi, men egg er vel skalldyr også….🤭

Et lite spekefat må til. Det fikk selvfølgelig også et eget fat. Og da må man ha masse frukt og bær. Masse farger er viktig.

Så har vi litt varmmat. Saltbakte poteter, Scampi, dadler og kyllingspyd.


Satser på at det ble nok mat på de 12☺️
Da fikk dere vært med på hva vi serverte i dag. Takk for titten😊

Ønsker du å bestille min kokebok? Da kan du gjøre det HER

4 kommentarer

4 thoughts on “Et lite Tapas- og koldtbord

  1. Dette ser bra lekkert ut! 🤩 Dette tør jeg nok ikke å begi meg utpå foreløpig. 😊

    1. Det viktigste er at man koser seg. Og kanskje leke litt😊Er det farger som ikke passer sammen, så bytter man. Deg skal være gøy å lage slikt😊

  2. Så fargerikt og lekkert,Tom! Blir veldig inspirert og glad av å se på dette.
    Så fine hverdagsoppskrifter hele tiden også. Ville gjerne kjøpe kokeboka di ,men fikk ikke gjort det ,da jeg bor i Sverige.(Ikke norsk postnr.) Får få noen i Norge til å kjøpe den for meg
    og sende den. 😉 Takk for flotte oppskrifter og fine tekster! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *