Fantastiske TacoSpyd med ost

Categories Oppskrifter

Kjempe gode Tacospyd er lett å lage. Disse kan du grille eller steke i ovn. I dag stekte jeg de i ovn pga mye vind ute.

Slik lager du disse spydene:

Ha kjøttdeig i en bolle. Jeg har både brukt storfe og svin.

Bland i hvitløk, masse taco krydder og revet ost.

Til disse to kjøttdeigene brukte jeg litt over en pose tacomix krydder. En god neve revet ost og to hvitløksfedd. Litt hvitløkspurè/olje er også helt greit.

Blandes godt sammen.

Finn fram grillspyd. Lag små pølser av deigen og tre de på spyd. Pakk deigen godt rundt spydet så det sitter godt.

Nå er de klare for grill eller stekeovn. Om du skal ha de i stekeovnen er det best at de henger fritt på spydet. Slik du ser jeg har gjort på bildet. Her henger spydene over en ildfastform.

Stekes i ovn på 200 grader i ca.30 minutter.

Som tilbehør her i dag bruker jeg taco lefser. Her passer det egentlig best med mini lefser, men de fikk jeg ikke tak i nå.

Ellers bruker du det tilbehøret du kanskje ville brukt til taco. Her er det kun opp til deg.

 

Vel bekomme!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *