Fylte svineruller

Categories Middag, Oppskrifter, Svin

Fant en del ytrefilet av svin i skiver på halvpris, så da måtte jeg ha noen liggende i fryseren. Mye du kan lage med disse skivene. Vanligvis legger jeg de i saltlake eller så kutter jeg de opp og bruker til wok. Denne gangen har jeg laget en fyll marinade til de, for så å rulle de sammen og tre de på grillspyd.

Først kutter jeg opp litt urter, grønnsaker og finner fram litt krydder.

Her har jeg brukt:

Rødkål

Basilikum

Timian

Vårløk

Chiliflakes

Hvitløk

Persille

UrteSalt

Pepper

Dette blander jeg sammen i en skål med 0.5 dl olje. La blandingen få stå min. 30 minutter for å trekke til seg smak.

Så legger jeg svineskivene på ei fjøl. Så har jeg på fyllet.

Rull skivene sammen og tre de på grillspyd. Legg spydene i en ildfastform. Strø over litt urter

Disse stekte jeg på 200 grader i ca. 15 minutter

Som tilbehør til disse hadde jeg Hasselbackpoteter. Oppskriften finner du her: https://tomsmatprat.blogg.no/hasselbackpoteter.html

Jeg kuttet også opp gulrøtter i staver. Disse stekte jeg ett minutt i en panne med smør, så hadde jeg over honning. I honningen fikk gulrøttene surre et par minutter til. Husk at det skal være litt motstand i de, ikke overkokt.

Som saus gjorde jeg det enkelt. Jeg koker opp 3-4 dl vann med to grønnsaksbuljong terninger. Jeg jevner til med maizena og vann. Tilsetter litt fløte, pepper, basilikum og persille. Ferdig på to strakser.

Da er det bare å servere og nyte folkens! Jeg hadde også litt rabarbrachutney til. Oppskrift på den legger jeg i linken under her.

https://tomsmatprat.blogg.no/rabarbrachutney.html

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *