Reklame | Egen nettbutikk


En nydelig gryterett med strimlet kyllingfilet og grønnsaker. Du kan selvfølgelig bruke kjøttdeig om du ønsker. Du gjør det på samme måten. Server gjerne med noe godt brød. Hvitløksbaguetter for eksempel. Du finner en enkel oppskrift i linken her:Enkle hvitløksbaguetter


Du trenger

(til 4 personer)

600 gram strimlet kyllingfilet

1.5 dl ukokt ris

3 dl kyllingkraft

1 pakke hakkede tomater

1 rødløk

1 paprika

3 vårløk

1 liten boks mais

1 ss tomatpuré

1 ts paprikapulver

1 ts chiliflakes

Salt etter smak

Pepper etter smak

Olje/smør til steking

Slik gjør du

Jeg bruker kyllingfilet her, så først strimler jeg den.

Kyllingen bruner jeg i en stekepanne med olje. (I to omganger) Jeg krydrer ikke under steking. Rør inn tomatpuré på slutten. La det få frese sammen et par minutter. Ha kyllingen over i en gryte/kasserolle/dyp panne

Kutt opp grønnsaker, ikke for smått. Ha de i gryta. Tilsett også mais, kraft, ris, hakkede tomater, paprikapulver og chiliflakes.

La gryta få småputre til risen er kokt. Lengden varierer litt etter hvilken ris du bruker.

Smak til med salt og pepper

Gi gjerne gryta et dryss med gressløk eller persille før servering

Har du lyst på min kokebok, eller kanskje noe annet fra nettbutikken vår. Gå inn på http://www.tomsmatprat.no

3 kommentarer

3 thoughts on “Gryterett med kylling

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *