Hjemmelaga kyllingboller i form

Categories Oppskrifter

Dette er fantastisk gode kyllingboller med litt sting. Sammen i form med en nydelig saus blir dette en klar vinner rundt middagsbordet.

Her har jeg brukt to kyllingkjøttdeig som jeg fant i 40% disken.

I kjøttdeigen har jeg blandet:

  • 1 dl griljermel
  • 0.5 løk
  • 0.5 paprika
  • 2 stilker vårløk
  • 2 ss tørket chili
  • 1 ss paprikakrydder
  • 1 ss hvitløkskrydder
  • 2 ss vegeta krydder

Dette blandes godt sammen.

Form små boller som du legget i en ildfastform med litt olje i. (Oljen gjør slik at bollene ikke sitter fast) våt hendene, dette gjør det lettere å forme bollene.

Stekes i ovn på 220 grader ca 15 minutter.

Sausen har jeg lagd med en halv liter vann, to kyllingbuljong terninger, 1 ts hvitløkspulver og 2 ss vegeta. Kokes opp og jevnes med maizena. Hadde så 1 ts curry og en liten skvett fløte i.

I formen har jeg broccoli som er kokt i ca ett min på forhånd. Litt paprika og vårløk. Så heller jeg over sausen og setter formen tilbake i ovn imens jeg lager potetmos.

Jeg har brukt pose potetmos her. Jeg har grønnsakskrydder og hvitløk i vannet. Selvfølgelig er hjemmelaget bedre. Men dette velger du selv.

Da er det bare å servere. Jeg serverte også en liten salat til.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *