Det er både enkelt og fort gjort å lage fiskekaker selv. Her lager jeg seikaker med kun sei, men du kan også blande i hvit fisk om du ønsker. Jeg bruker sei i blokk fra FirstPrice til disse kakene. Siden disse er fra frysedisken, bruker jeg ett egg i oppskriften, og reduserer melken/fløte med 0.5 dl. Dette trenger du ikke gjøre med fersk fisk.

Du trenger

(Holder til 10 store seikaker)

800 gram seifilet

1.5 ts salt

2 ss potetmel

0,25 ts malt hvit pepper

2.5 dl melk eller fløte

4 ss finkuttet purre

Smør/margarin til steking

Slik gjør du

Jeg serverer seikakene med kokt potet, raspa gulrot, remulade og smeltet smør.

21 kommentarer

21 thoughts on “Hjemmelagde Seikaker

  1. hadde ferdig grilliert rødspette i går,men cornflakes som grillierstrø er mye bedre, hadde grillfest sei lions fra din oppskrift, for noen dager siden og det ble kjempe godt med din oppslrift😃🇧🇻👍👍😃

  2. Endelig en oppskrift hvor man bruker frossen seifilèt (y) De ble utrolig gode, og hele familien var enige om at dette var de beste seikakene vi har spist noensinne 🙂

  3. Har aldri vært noe fan av seikaker, men dette var jo ren snadder Blir reprise på dette ,ja

  4. Disse så veldig gode ut, og så kjekt å kunne bruke frossen fisk. Jeg vil gjerne prøve å lage dem, men har ikke food processor, kan jeg bare blande det for hånd?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *