Nakkekoteletter med soppstuing

Categories FirstPrice produkter, Glutenfri, Middag, Oppskrifter, Svin

Nakkekoteletter er de beste kotelettene syns jeg. Og de blir best når de får 3 timer i ovn. Da blir de så møre at de nesten faller fra hverandre. Jeg bruner de ikke på forhånd. Kun smør og krydder på før de går i ovn. Her serverer jeg med kokte poteter og soppstuing. Om man ikke koker soppstuingen helt inn, kan den brukes som saus også. Da trenger man ikke noe annen saus ved siden av. Vil du heller lage en nydelig soppsaus, finner du oppskrift HER

Er kotelettene store, beregner du 1 per person. Jeg steker opp hele pakken fra FirstPrice her, er 5 koteletter.

Du trenger

(til 4 personer)

4 store nakkekoteletter

4-5 ss smør

Paprikakrydder etter ønske

Salt etter ønske

Pepper etter ønske

Slik gjør du

Ta koteletter ut av kjøleskapet en time før

Legg de i en ildfast form. Ha over smør og krydder etter ønske

Stekes på 125 grader i 3 timer. Ingenting over formen, og ikke røres underveis. Bare la de kose seg i varmen. Om du ikke bruker krafta til saus, må du ta vare på den til neste gang. Utrolig god kraft, så den fryser jeg ned.

Soppstuing

200 gram champignon

0.5 stk liten purre

1 liten løk

3 dl fløte

Salt

Pepper

2 ss smør/margarin til steking

Slik gjør du

Del opp champignon i 2 eller 4

Kutt opp purre og løk

Smelt smør i en stekepanne og fres sopp og løk sammen i 2-3 minutter

Ha i fløte og la den koke litt inn, etter hvor tykk du vil ha den. Jeg lar den kun koke 3-4 minutter

Smak til med salt og pepper.

Da er det bare å servere

1 kommentar

1 thought on “Nakkekoteletter med soppstuing

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *