Panerte kyllingklubber

Categories Airfryer, Kylling, Middag, Oppskrifter

Reklame | Egen reklame, kokebok

Panerte kyllingklubber er utrolig god kosemat. Her panerer jeg med cornflakes, men du kan bruke annen panering også som for eksempel brødrasp, potetgull og flatbrød. Du kan steke de i en panne med olje, i stekeovn eller i airfryer.

Tips

Parmesan og urter er veldig godt i paneringen

Her serverer jeg kyllingklubber med stekte poteter, asparges og spekeskinke, aioli og ruccolasalat med tomat. Du kan velge det tilbehøret du ønsker.

Du trenger

(til 2 personer)

6-8 kyllingklubber (etter hvor storspist dere er, det holdt med 3 til meg)

2 egg

2-3 dl knust cornflakes

1 ts pizzakrydder/oregano

0.5 ts Chiliflakes (kan sløyfes)

Litt salt og pepper etter ønske

Slik gjør du

Pisk sammen egg i en bolle. Ha i krydder

Knus cornflakes i en pose eller food-processor. Ha det i en bolle

Dypp først klubbene i egg, så i paneringen

Jeg steker disse i airfryer. 180 grader i 15-17 minutter. Trenger nok litt mer tid i stekeovn.

Da er det bare å servere

Ønsker du å bestille min kokebok, da kan du gjøre det HER

1 kommentar

1 thought on “Panerte kyllingklubber

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *