Roastbiffsnacks «De 3 musketerer»

Categories Storfe, Tapas


Enkel og kjempegod liten tapasrett. Den består av 3 ingredienser og et cocktailspyd. Så da ser dere hvorfor jeg har gitt den navnet «De 3 musketerer»

Du kan enten kjøpe ferdig roastbiff, eller lage selv. Meny har god roastbiff i kjøttdisken. Vil du lage selv, finner du oppskrift HER

Du trenger også saltbakte poteter

Jeg bruker Amandinepoteter eller små poteter. De har jeg i en ildfastform. Har en god klunk olje over. Og en halv neve grovsalt. Blander godt sammen.

Steker på 220 grader i ca. 30 minutter. Rist på formen litt etter 20 minutter. Så poteten snur seg litt.

Så avkjøler du potetene til romtemperatur

Du trenger en tredje musketer, og det er søt-tomat. Kan også bruke cherry om du ønsker.

Da kan man montere sammen denne lille lekkerbisken.

Brett en skive roastbiff i to. Tre den ene enden på en cocktailpinne eller et lite grillspyd. Så trer du på en søt-tomat. Bretter roastbiffen rundt og trer andre enden på spydet.

Del en saltbakt potet i to. Tre spydet ned i poteten. Den flate enden på poteten må være ned. Da står den selv

Fortsett og tre på så mange roastbiffsnacks du ønsker.

Sett de på et serveringsfat. Pynt med frukt og bær. Finhakket rødløk eller gressløk kan du strø over. Alt etter eget ønske.

6 kommentarer

6 thoughts on “Roastbiffsnacks «De 3 musketerer»

  1. Sikkert kjempegodt!! Lykken er at jeg liker alle ingrediensene du har brukt her, så da blir det nok snack på meg også etterhvert 😋👍🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *