Til uka vil jeg ha litt fri!

Categories Blogg


Fri kan jo bety så mangt. Har jo egentlig mye fri jeg da. Selv om man har 100 prosjekter, og alltid noe å finne på. Alltid mye som skal gjøres i hus og på gård. Oppskrifter skal lages. Spørsmål skal svares etc etc. Alle disse tinga er kjempehyggelig. Og jeg storkoser meg med det.

Fra i morgen (mandag) har vi 3 uker alene uten barn. Har Cian da, han er jo vårt fjerde barn🦮

Og jeg vil på hytta!! Har bare fått vært der en gang i år. Og det er kjedelig. Det har vært så mye å gjøre, at det ikke har passet.

Så fikk vi problemer med bilen. Ja, begge biler er det feil på. Bremsene henger på den ene bilen. Så ene dekket har låst seg.

På Volvoen så har hjullager gått. Den har stått på verksted i 5 dager. De har litt mye å gjøre, så ikke fått skiftet ennå. Hjullager var ikke bare litt gåent heller. Vi har kjørt sånn noen uker, et helvetes bråk ble det. Det var ikke noe igjen til slutt. Så vi har vært uten bil noen dager. Låner svigermor sin da.

Jeg håper at vi får bilen tilbake mandag eller tirsdag. Og da skal jeg på hytta!

I denne sammenheng så er det fri. For som mange av dere vet. Vi har en hytte i Bambleskogen. En gammel tømmerhytte uten innlagt vann og strøm. Der er ikke telefon eller internett dekning. Og det er FRI! Det er sååå godt med en pause fra alt. Se på naturen, kokkefruen og bare nyte istedenfor å stirre i en skjerm.

Men vi kan jo ikke dra før vi får Volvoen tilbake. Vi må ha en bil med litt høyde for å komme oss på hytta. Ikke de beste veier inn der.

Er mye jeg kan litt om, men skru bil er absolutt ikke en av de tingene. Så mye problemer vi har med bilene våre. Kanskje jeg må brette opp ermene, og lære meg litt. Ja, det blir ikke i dagi hvert fall😂

Så jeg krysser fingrene for at vi får bil etter helga. Så vi får dra i skogen. Trur hytta og vannet savner oss🥰Hjelp meg og kryss fingrene dere også🤞🏻🤞🏻

Innimellom trenger man litt fri fra internett, Facebook, blogg og meldinger. Bare koble seg helt av. Og det er ikke mulig hjemme. Det er umulig å holde fingrene unna mobilen. Man er ALT for hekta og avhengig.
Ja, sånn har samfunnet blitt.

Er du flink å ta deg fri fra skjerm, telefon, internett osv?

3 kommentarer

3 thoughts on “Til uka vil jeg ha litt fri!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *