En nydelig julevariant av tilslørte bondepiker. Her bruker jeg jordbær i stede for eplemos. Og vanlig krem er byttet ut med riskrem. Blir vel ikke mer jul enn det vel. Man har jo ofte litt mye riskrem i julen, så da er dette en dessert man kan bruke den til.

Du trenger

(til 2 personer)

Riskrem

Kavring

1 ss sukker

1 ss smør

4 ss brødrasp

0.5 ts malt kanel

Syltetøy

6-8 ss Jordbærsyltetøy (bruk ferdig eller lag selv)

Slik gjør du

Pisk kremfløte og sukker til krem.
Bland inn grøt til riskremen har fått ønsket konsistens. Smak til med sukker og vaniljesukker.
Smelt smør og sukkeret sammen i en stekepanne. Tilsett brødrasp og fres godt. Krydre med kanel og avkjøl.

Til syltetøy har jeg frosne jordbær som jeg tiner og moser sammen. Jeg bruker ikke sukker i, for vil ha den friske smaken. Her bruker jeg 300 gram frosne bær)

Finn fram 2 store glass. Ha syltetøy, riskrem og kavring lagvis i glasset
Server med en gang (du kan selvfølgelig ha i en mandel også)
2 kommentarer

2 thoughts on “Tilslørte julepiker

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *