Vixen Awards og helgen i Oslo (referat)

Categories Blogg

9-11 februar så var Kokkefruen og jeg en tur i Oslo. Jeg lovet dere jo et referat fra turen. Det har vært så travelt de siste tre ukene, så bloggen har kommet i andre rekke. Nå tenkte jeg i hvert fall at jeg kunne skrive litt om turen.

9 februar skulle jeg på Vixen utdelingen i Oslo. Kokkefruen ble med, selv om ikke hun skulle på Vixen. Vi trengte å komme oss litt bort.

Vi tok toget fra Lunde til Oslo. Det er mer avslappende enn å kjøre selv. Det var en fin vintermorgen.

På toget gjorde jeg et intervju med BROR-Mental helse

Vi var vel framme i hovedstaden rundt klokken 12. Vi tok oss litt kaffe i mens vi ventet på innsjekking på hotellet.

Prisutdelingen var på The Hub, så vi hadde like godt bestilt oss rom der også. Veldig sentralt og kort vei til alt. Det var et kjempefint rom

Den ettermiddagen var jeg svært nervøs. Kjendiser, prisutdeling og masse folk er langt utenfor min komfortsone. Jeg gjorde med uansett klar og gikk på Vixen

Heidi skulle på spa imens jeg var på utdelingen. Hun traff også noen venner fra Lunde som var på samme hotellet. Så da hadde hun litt selskap utover kvelden.

Jeg ankom Vixen rett før klokken 18. Jeg holdt meg godt i bakgrunn, vekk fra alt av kamera. Her var jeg virkelig som en fisk på land. Det er lenge siden jeg har følt meg så utilpass.

Første 1.5 time gikk jeg der alene. Ingen å prate med, for jeg er jo heller ikke den som tar kontakt med folk. Gikk for det meste rundt bare for å se. Det var selvfølgelig mange kjente mennesker der. Hele settingen var helt feil for meg. Når man så hvordan mange influensere var og oppførte seg. Så ble jeg faktisk litt flau over å være influenser. Mange hadde jo ikke bakkekontakt i det hele tatt, og mange var veldig høye på seg selv. Slik var lett å oppdage når jeg bare observerte i starten. Mange jagde kamera for å bli tatt bilde av. Noen kjente influensere tok seg virkelig til rette der. Det ble litt kleint for å si det mildt.

Etter hvert traff jeg noen andre hyggelige mennesker som jeg følger på sosiale medier. Prisutdelingen startet, og vi fant oss et bord sammen.

Utover kvelden ble det jo litt drikke, og minglingen gikk litt lettere.

Jeg så et kjent fjes i gangen der. En skikkelig glad kokk jeg hadde lyst å hilse på, men kokken var ikke så glad og blid som man ser på videoer. Kanskje han er det mot andre, men var ikke hyggelig mot meg.

Jeg gratulerte han med et bokprosjektet han holder på med nå. «Det blir spennende» sa jeg. Svaret jeg fikk overrasket litt. Svaret vedkommende gav tilbake var: Har jeg hilst på deg før, burde jeg vite hvem du er? Så snudde personen seg vekk fra meg.

Jeg hadde sett for meg en hyggelig prat mellom to kokker, men det fikk jeg ei. Jeg fikk heller konstatert hvor ufyselig og ovenpå man kan bli når man blir litt kjent.

Og for å svare på hans spørsmål. Ja, han burde vite hvem jeg er. Han har både fulgt meg og sendt melding til meg. Jeg har også flere lesere enn han har per måned.

Den meldingen han sendte meg for litt over et år siden, var jo heller ikke noe hyggelig melding. Jeg hadde brukt noen tips i et innlegg som var hans. Og han ba meg slette det med en gang. Ja, for kokker har jo enerett på tips om ribbesteking.

Han er den andre kjente bloggkokken som sender slik melding. Fikk en melding fra en annen også før jeg kom ut med boken min. Jeg hadde skrevet at personen som satte sammen hans bøker, skulle også sette sammen min.

Da mente han at jeg brukte han til å reklamere for min bok. Ja, akkurat det jeg var ute etter…lite høy på seg selv eller😂

Jeg syns ikke Vixen var noe for meg nei. Så jeg dro tidlig derfra. Jeg hadde det hyggelig med de jeg var sammen med da, men utenom det….nope! Jeg ble i hvert fall en erfaring rikere.

Jeg møtte Heidi nede i resepsjonen. Og det ble en tidlig kveld på oss. Nå var jeg sliten!

Lørdag

En nydelig frokost på hotellet ble inntatt. Overspiste som vanlig. Det var jo så utrolig mye godt der.

Etterpå var vi litt turister i hovedstaden. Det var så utrolig surt og kaldt denne dagen.

Vi var også en tur opp på Akershus festning. Det var en opplevelse. En fantastisk rundtur må jeg si. Heidi var jo helt i himmelen. Slikt elsker hun!

Vil du lese mer fra vår tur på museum, så kan du gjøre det i linken HER

På vei tilbake til hotelle, stoppet vi for en liten lunsj

Tilbake på hotellet var det tid for litt hvile. Bønder i byen blir fort sliten. Bena mine var så vonde etter all gåingen. Så gjorde godt å strekke de ut litt.

På kvelden skulle vi på date. Restaurantene vi hadde sett oss ut, var selvfølgelig fulle. Og den vi egentlig ville på hadde 3 timers ventetid. Men vi var sulte NÅ. Uten mat og drikke, duger Tom Martin ikke. Så vi endte opp 30 meter fra inngangen til hotellet. TGI Friday’s måtte det ufrivillig bli. Vi måtte jo ha mat. Jeg skrev et innlegg i går om dette besøket. Så om du ikke leste det, kan du gjøre det i linken HER

Det ble jo en veldig fin datekveld da. Vi trives godt i hverandres selskap. Så da spiller det ingen kasserolle hvor man er🥰

Vi var tidlig tilbake på rommet igjen. Vi var jo sliten etter en lang dag. Brille Bjørn på veggen holdt oss med selskap

Søndag

Vi gledet oss til den gode frokosten. Det er den beste hotellfrokost jeg noen gang har sett. Og det var umulig å smake på alt. Det var rundt 300-400 forskjellige ting der. Man blir jo alt for fort mett

Etter frokost dro vi til Reptilparken. Det var gøy det. Så utrolig mye flott å se

Vil du se flere bilder fra det besøket? Da kan du gjøre det i linken HER

På togstasjonen tok vi oss en liten lunsj før hjemreisen til Lunde igjen

Det skulle bli godt å komme hjem igjen. Det ble en lang helg med mange inntrykk.

Konklusjonen etter helgen i hovedstaden

Om man ser bort fra selve Vixen, så var dette en fantastisk tur. Vi koste oss skikkelig. Vixen lærte meg hvordan jeg aldri skal bli. Ikke at jeg har noen tru på at jeg noen gang blir så høy på meg selv. Har litt mer bakkekontakt enn det. Og har kanskje opplevd litt mer av livet enn de influensene som var der. Jeg liker heller ikke ordet influenser. Jeg trives mer med tittelen inspirator. Jeg er bare meg jeg, og det skal jeg alltid fortsette å være!

Takk for at dere ble med på turen🥰

13 thoughts on “Vixen Awards og helgen i Oslo (referat)

1. Utrolig at man ikke kunne ha med partner når man er nominert.
    Jeg har møtt noen kjendiser som har oppført seg veldig ovenfra og ned, men heldigvis også det motsatte.
    Skuespillere og kunstnere har vært hyggeligst.
    Kokker har jeg møtt mange av da jeg jobbet i bransjen selv i mange år. Der var opplevelsen 50/50 hvordan de snakket og oppførte seg mot andre.
    Det er vel de media har gitt mest oppmerksomhet som vinner. Hadde vært fint med litt mer balanse.
    God søndag!

2. Ser ut for å være en flott tur, bra, ikke mist bakkekontakten, Ha, en fin søndag,

3. Jeg synes det var aller mest gøy at Kjersti fant deg. Jeg reklamerte litt til henne og sa hun burde ta kontakt med deg og Heidi, jeg trodde hun var med inn, fordi dere var så hyggelige. Hun kjente jo heller ikke så mange. Kjersti blogget jo på blogg.no før i mange år. Og jeg har kjent henne siden 2012 ca, da begge var ganske nye på blogg. Bra hyggelige kokker kunne snakke sammen, enn de som ikke var så greie 🙂

4. Hvorfor være stor når man er lykkelig som liten?, de fleste går det ille-som større være ville…

5. Flott reportasje👍 Har fulgt en kokk som du beskriver, men han bynte å bevege seg ut av min mulighet til finne ingredienser så jeg følger ikke han lenger. Bruker mye av dine oppskrifter nå😀
    Bare fortsett å være som du er, heier på deg👏 Hils kokkefruen
    Eva

6. Respekt. Å se at å være en god inspirator er mer verdifullt enn å være høy på pæra influenser.
    Håper en viss person tar til seg litt visdom også.
    Aldri for sent å lære.
    Selv ikke for verdensmestere 🙈🥰

7. Takk for flott innlegg fra Oslo-turen. Her fristet du meg til Festningsbesøk. Reptilparken tror jeg at jeg glatt kan droppe, til tross for fine bilder. Repriler gjør seg best på bilder.
    Traff godt med hotellvalg. Frokosten er jo det beste ved et hotellbesøk og her var det mye fristende.
    Og så godt at du ikke velger å være influenser, men inspirator. Den likt jeg.
    Kos dere i heimen og fortsett med beina på jorden.

8. Kjenner meg igjen i følelsene og opplevelsen du hadde av å være på et så stort arrangement. Ikke noe for meg. Men muséet og reptilparken derimot, der blir jeg med. Og reptilene har jo god oppdragelse, i motsetning til mange selvgode kjendiser!

9. Tusen takk for en flott oppdatering. Og ikke minst, bilder ! Ønsker dere en finfin “normal” vår.

10. Jeg får litt hakeslepp når vi kommer til teksten med den andre kokken, som snur ryggen til deg med den kommentaren…. hva?!
    Det så både spennende ut og litt som man ikke vet hvordan man skal oppføre seg der – galla-lignende på alle måter med pris-utdeling. Du skulle hatt med din bedre halvdel – synd hun ikke var invitert der. Men dere fikk dere en fin tid etterpå – og jeg så du møtte Kjersti – venninnen til bloggeren frodith 🙂 Fine bilder fra turen deres!