BBQ marinerte svinekoteletter med stekt ris

Categories Grillmat, Middag, Oppskrifter, Svin

En god kotelettmiddag som passer fint på sommeren, men går helt fint resten av året også. Disse er marinert i BBQ saus før de fikk 3 timer i ovn. Disse passer fint på grillen også om du ønsker.

Først marinerte jeg koteletter i BBQ saus. De fikk kun ligge en time siden jeg hadde det litt travelt, men blir bedre om de får noen timer på seg.

Jeg hadde litt olje i en ildfastform før jeg la i kotelettene. Krydret med salt, pepper og sprøstekt hvitløk. Så fikk de stå i ovn, 3 timer på 125 grader.

Jeg kokte litt ris. I vannet hadde jeg masse vegeta og røkt paprikakrydder. Dette gir en god smak til risen.

I en stekepanne har jeg basilikumolje, kan bruke den oljen du ønsker. Så stekte jeg risen til den blir gyllen blank.

Kuttet opp litt rødløk, vårløk og hodekål som jeg tilsatte risen. Dette fikk surre sammen et par minutter. Trengte litt salt og pepper, så det fikk den.

Når risen var ferdig stekt drysset jeg over litt hakket persille og sprøstekt hvitløk

Jeg stekte noen maiskolbebiter i en grillpanne med masse smør. Saltet godt med urtesalt

Da er det bare å servere. Jeg serverte med BBQ saus, soya saus og rabarbraketchup. Nydelig mat som absolutt anbefales.

6 kommentarer

6 thoughts on “BBQ marinerte svinekoteletter med stekt ris

  1. Ser fortreffelig ut. Nå har jeg trålt alle butikker i nærheten, pluss noen til. Helt umulig å finne Vegeta krydder. Noen gode råd, jeg er sikkert ikke alene. Takk for en super blogg

      1. Ok, du har fantastisk gode og enkle retter å lage for sånne som meg som ikke er så veldig dyktig på kjøkkenet. Takk!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *