Christmas snowball treats

Categories Julekaker, Oppskrifter, Sjokolade

Da har jeg lagd «Christmas snowball treats» som de heter på engelsk, men da er de kun hvite og de har en hel mandel i midten. 

Jeg har gjort det litt annerledes. Både lagd hvite og brune. Og jeg har ikke brukt mandel. Jeg har fylt de med nugatti, men her kan du fylle med nøtter, sjokolade, bær eller uten noe fyll. Det velger du selv. Du kan også ha smeltet sjokolade over. Rulle de i  f.eks hakkede nøtter, krokan etc.

Til denne trenger du egentlig bare to ingredienser, men om du vil ha noe inni må du ha en til eller flere.

Du trenger

1 boks Kondensert melk (søt)

250 gram Kokosmasse

Ev. noe til fyll

Ca. 2 dl Kokos til å rulle i

Slik gjør du

Her har jeg brukt 250 gram kokosmasse.

En boks med kondensert melk.

Ha kokosmassen i en bolle. Hell så i boksen med kondensert melk. Bland godt i sammen så det blir en seig masse. La hvile i kjøleskap minimum 10 minutter.

Bruk en skje, legg litt av kokosmassen i hånda.
Vil du da ha noe inni er det nå du gjør det. Jeg har brukt litt nugatti.

Pakk så massen rundt og form den til en ball i hånda.

Så skal du rulle de i kokos. Jeg har et fat med ren kokos og et fat der jeg har blandet litt kakaopulver sammen med kokosen. Så jeg ruller noen hvite og noen brune. Her kan du også bruke nøtter, krokan eller annet du har lyst å rulle de i.

Legg de på et fat og sett de i kjøleskapet. Du kan også spise de med en gang om du har lyst til det. Men de setter seg litt bedre når de får stå litt.

8 kommentarer

8 thoughts on “Christmas snowball treats

    1. Ja, du kan jo ha det. Husk at dette er klissete å forme. Du kan jo prøve,så ser du det fort😃

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *