Enchiladas i airfryer

Categories Airfryer, FirstPrice produkter, Middag, Oppskrifter, Tex-mex

Reklame | Bakeren og kokken

Enchiladas er en enkel og god tex-mex middag. Den kan man helt fint steke i airfryer. Det man burde passe på, er revet ost på toppen. Den vil ligge løs på toppen ved start, oppå glatte lefser. Og osten kan da blåse av gårde. Så derfor har jeg ost inni lefsene i stede for. Steker du i stekovnen, går det helt fint med ost på toppen.

Her bruker jeg en NOD airfryer fra Bakeren og kokken. Jeg er veldig fornøyd med denne på 5.5 liter. Har du lyst på den, da kan du bestille den HER

I denne oppskriften beregner jeg to fylte tacolefser per person. Vil du ha flere, så lager du bare flere. Du kan også bruke annen kjøttdeig enn jeg bruker. Som tilbehør bruker jeg salat, tortilla chips, rømme og salsasaus.

Du trenger

(til 4 personer)

8 tacolefser

400 gram kjøttdeig

1 pose tacomikskrydder

1 pk kidneybønner

1 liten boks mais

1 løk

3 vårløk

100 gram revet ost

Smør/olje til steking

Slik gjør du

Kutt opp alle grønnsaker. Sil og skyll kidneybønner. Sil av maisen

Stek kjøttdeig i en varm panne med smør eller olje. Tilsett tacokrydder og 1.5 dl vann. La det koke litt inn.

Tilsett så grønnsaker og kidneybønner. Bland sammen og la det putre et par minutter. Sett til side. Greit at det får avkjøle seg noen minutter.

Ha ost og fyll i lefsene og rull de sammen

Stable de så pent i skuffen på airfryeren

Stekes på 200 grader i 5 minutter. Jeg forvarmer  ikke airfryeren.

(lager du i to høyder slik jeg gjør her, så tar du de øverste ut etter 5 minutter. så steker du de underste 2 minutter til)

Da er det bare å servere

4 kommentarer

4 thoughts on “Enchiladas i airfryer

  1. Ser skikkelig fristende ut. Har nettopp kjøpt Airfryer og er meget klar for flotte oppskrifter.
    Syns du viser veldig fint hvordan man går frem. Både her og i andre oppskrifter.

    1. Er jo ut Black week, så to dager😊Alt kan ikke interessere alle hele tiden. Sånn er det bare, men jeg har en avtale med Bakeren og kokken. Og holder meg til den. Som jeg har gjort i mange måneder, og kommer til å fortsette med. Er bare å scrolle forbi om det er for uinspirerende for deg. Det inspirerer i hvert fall mange andre😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *