Info om Tomsmatprat.no(nettbutikken)

Categories Blogg

Reklame | Egen nettbutikk💥

Arbeidet med nettbutikken er i full gang. Det er en stor jobb å legge inn produkter.
Det er fortsatt bare kokeboken min du finner på http://www.tomsmatprat.no


Går alt etter planen aktiverer vi de første produktene neste uke. Noen produkter er allerede kommet, og mer kommer neste uke og uken etter det.

Vi vil ikke sitte inne med store varelager til å starte med. For jeg vet jo ikke 100% hva som vil selge og ikke. Så produkter inne på lager vil variere fra 5 stk til 30 stk. Vi starter heller ikke med 1000 forskjellige produkter. Dette skal kun være en liten nettbutikk, som et lite tilbud til dere. Så får man heller se hvordan det går i noen måneder. Og da vurdere hva vi skal gjøre. Har ikke plan om å satse for stort, for så å gå på ræva. Så vi må holde oss litt under trygge rammer.

Når jeg starter å aktivere kategorier i nettbutikken, vil designeren fra 24nettbutikk gå inn å gjøre utseende litt penere. Det er greit at de som kan det, fikser slikt. Jeg har ikke så mye kunnskap om dette. Jeg er for gammel til slikt, sier ungdommen i hus. Frekke er de, sier jeg!

Oppskrifter som ligger i nettbutikken vil jeg forandre på med jevne mellomrom. Nå har jeg fått opplæring i hvordan jeg gjør det. Etter planen vil der komme ukesmenyer fra nyåret. Så da vil det jo være forandringer hver uke. Akkurat nå har jeg ikke tid til å oppdatere nye oppskrifter hele tiden, men det kommer.

Så arbeidet med å legge inn varer, vil fortsette i noen dager til. Enkelte produkter venter jeg på for å få tatt bilder av de, før jeg legger de inn. Mange produkter må veies og måles før de legges inn. For alt av mål må være riktig pga frakt og porto. Er det noe jeg har lært under boksalget, så er det at posten/Bring kan være litt vanskelige.
Jeg venter også på en enorm mengde esker i forskjellige størrelser, og masse bobleplast og annet utstyr. Ja, for er ganske mye som må være på plass.

Det er jo litt gøy også da. Kokkefruen og jeg har jo snakket om nettbutikk mange ganger de siste årene. Men det har blitt med en drøm, for vanskelig å gjøre noe med, uten midler til det. Nå har vi midlene takket være kokeboken. Så da prøver vi, så får vi se hvordan det går. Om vi ikke selger så mye, så går vi i hvert fall ikke konkurs. Derfor jeg holder antall produkter på et lavt nivå. Man må tørre å satse litt, ellers vet man jo aldri hvordan det går. Da har vi i hvert fall prøvd, og kan si oss fornøyd med det.

Så alt dette er jo litt spennende og nytt for oss. Klarer vi å få en egen liten bedrift på beina. Dale Catering AS består nok uansett. For firma vårt har jo noen forskjellige bein å stå på. Men det hadde vært gøy om nettbutikken kunne overleve også, og ikke bare på boksalg. Ja, for der kommer flere bøker allerede neste år.

Så dette er litt info per nå. Så fortsetter vi arbeidet med å få dette i gang. I mens får dere ha en riktig så fin dag🥰

12 kommentarer

12 thoughts on “Info om Tomsmatprat.no(nettbutikken)

  1. så flott med egen nettbutikk. Må si jeg beundrer pågangsmotet deres. skal bli spennende å se hva dere gar å by på. Jeg er nå nesten avhengig av oppskriftene deres.
    Godt å høre at dere ikke vil bli for “store”Det lønner seg aldri å glemme at en har vært kalv. Ønsker hele familien lykke til.

    1. Er fra norske engros leverandører og små produsenter. Bestiller ikke noe fra utlandet.

  2. Det blir spennende å følge med på det nye som kommer også. Heier på dere og klapp på skuldrene 👍😀🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *