Enkel pinnekjøttlapskaus

Categories Oppskrifter

Har man rester etter pinnekjøtt liggende så er det fantastisk godt i lapskaus. Her har jeg gjort det raske og enkelt med ferdig lapskausblanding. Ferdig på 20 minutter.

Jeg har kokt lapskausblandingen i kraften fra pinnekjøttet som vi hadde til middag i går.

Imens denne småkoker så plukker jeg pinnekjøtt av bena og deler opp i mindre biter. Kutter også opp mandelpotet som var igjen fra middagen. I tillegg kutter jeg litt vårløk og kepaløk.

Dette tilsetter jeg de siste 5 minuttene. Smaker til med litt pepper. Kraften var salt nok, så trenger ikke salt.

Da er lapskausen ferdig til servering. Og serveres selvfølgelig med hjemmelaget tyttebærsyltetøy.

3 kommentarer

3 thoughts on “Enkel pinnekjøttlapskaus

    1. Bruker og ha i litt ekstra potet og gulrot for tyggemotstand. Syns den er grei for en billig penge☺️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *