Olaf «som elsker varme klemmer» sjokoladepudding

Categories Oppskrifter

Enkel og morsom sjokoladepudding dessert som både store og små vil elske. Olaf er snømannen fra Frost filmene og det vil selvfølgelig slå an hos de yngre. Og disse er ikke vanskelig å lage. Jeg viser dere hvordan her.

Her kan du enten bruke hjemmelaget sjokoladepudding eller en ferdig kjøpt som jeg har brukt her. Legg puddingen på et fat.

Visp sammen litt krem. Med eller uten sukker. Dette er veldig søtt uansett, så om du ikke ønsker sukker i kremen så gjør det ingenting. Bruk en sprøytepose og dander kremen rundt på sjokoladepuddingen.

Om du vil ha vaniljesaus på toppen slik jeg har gjort her, må du huske at kremen må være tett i tett rundt på toppen. Vist ikke renner den av.

Slik lager du Olaf. Du trenger marsmellows, saltstenger og noen til å tegne knapper og øyner med. Jeg har brukt ferdig sjokoladeglasur på tube. Som nese har jeg bare farget fyrstikk.

Så ser du bare på bildeserien under her om hvordan du monterer Olaf

Pynt rundt sjokoladepudding med snømenn. Pynt gjerne også rundt med litt sjokolade.

Her kan du ha det lut gøy, bruk fantasien og pynt den slik du ønsker.

Da er det bare å servere. Og selvfølgelig med vaniljesaus.

Denne tåler fint å stå i kjøleskap over natta.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *