Gløggmarinert kyllingfilet med mozzarella og tomat.

Categories Oppskrifter

Gløgg er kjempe godt som marinering, og da spesielt til fugl. I dag ble det kyllingfilet.

Kyllingfilet skjærer jeg hakk i som dere ser på bildene. Så fylles hakkene med en skive tomat og mozzarella. Filetene har jeg i ildfastform.

Så heller jeg over godt med gløgg. Krydrer litt ekstra med vegeta og havsalt med ramsløk. Dette får stå en god stund før jeg setter formen i ovnen.

Kyllingen stekes så på 125 grader i 2.5 time.

Så tar jeg ut formen. Skrur varmen opp på 200 grader. I formen fyller jeg på grønnsaker og fløte.

Så setter jeg formen inn i ovnen igjen i 15-20 minutter.

Imens stekte jeg Røsti potet i stekepannen. Dette var ferdig røsti fra frysedisken. Krydret de bare litt ekstra. Men det beste er jo om du lager røsti fra bunn av.

Da er det bare å servere.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *