Gratinerte tacopannekaker (glutenfri)

Categories FirstPrice produkter, Glutenfri, Middag, Oppskrifter, Taco

Gratinerte tacopannekaker er en kjempegod tacovariant. Stabler med pannekaker, og herlig tacofyll. Toppes med ost og gratineres i ovn. Server med det tacotilbehøret du ønsker. Vi bruker det vi normalt bruker til taco. Disse pannekakene er glutenfri, men bruk det melet du selv ønsker.

Du trenger

(Holder til 6 personer)

Pannekaker

3 egg

7.5 dl melk

5 dl Toro lys melblanding (glutenfri)

1 ts salt

3 ss smør/margarin (smeltet) eller flytende

Smør/margarin til steking

 

Tacopannekaker

Pannekakene

200 gram revet rød cheddar

1 liten boks med mais

2 kjøttdeig à 400 gram

2 poser tacomiks krydder

1 løk

1 paprika

Rømme

Koriander, vårløk eller persille

Slik gjør du

Pisk sammen melk og egg. Rør inn melet og tilsett salt og smeltet smør. La svelle 30 minutter

Stek alle pannekakene i en panne med smør. Legg til sides. (Helst ikke så store)

Stek kjøttdeig i en stekepanne. (Gjerne i 2 omganger) Tilsett mais og oppkuttet løk og paprika. Tilsett tacokrydder og vann etter det som står på pakningen. La småputre i 8-10 minutter.

Finn fram et stekebrett med bakepapir. Sett stekeovn på 200 grader

Jeg lager tre stabler med tacopannekaker. Legg lagvis pannekaker, tacofyll og ost. Jeg bruker 4 pannekaker i hver stabel.

Avslutt med pannekake. Topp med revet ost.

Gratiner i ovnen til toppen er gyllen og osten smeltet. Disse tok jeg i 10 minutter.

Ha litt rømme på toppen og ev. koriander, vårløk eller persille

Server med det tilbehøret du ønsker

5 kommentarer

5 thoughts on “Gratinerte tacopannekaker (glutenfri)

  1. her må jeg si sorry,pannekaker uansett type vil ikke min mann ha dette, men for meg meg høres det godt ut, men dette blir nok ikke laget da det er kun meg som ville ha prøvd det🙈🙈🙈👍☹️😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *