Torsk er nydelig mat, og den fiskesorten vi spiser mest av hjemme. Her har jeg trekt torsken. Jeg bruker torsk fra FirstPrice, men bruk den torsken du ønsker. Kan også bruke annen fisk om du vil.
Jeg serverer torsken med eggesmør, kokt gulrot og stekte småpoteter. Potet og gulrot regner jeg med dere fikser selv. Så dere får oppskrift på torsk og eggesmør

Du trenger

800 gram torsk i porsjonsstykker

2.5 liter vann til koking

2 ss grovsalt

1 ss helpepper

2-3 laurbærblad

 

Eggesmør/Eggemargarin

150 gram smør eller margarin

3 egg (kokt)

Frisk persille, gressløk, vårløk eller purreløk. (Etter hva du liker best)

Litt sitronsaft

Slik gjør du

Finn fram en kasserolle og fyll med vann. Tilsett krydder og kok opp. Når vannet koker, har du i fisken. Trekk kasserollen vekk fra plata. Disse fiskestykkene fra FirstPrice trenger bare 5 minutter i vannet. Bruker du fiskestykker som er tykkere, må du beregne litt mer til.

Smelt smør/margarin i en liten kasserolle. Del opp egg på langs og tvers. Ha egg i smøret. Tilsett ønsket mengde med grønne urter (jeg bruker 2 ss) smak til med litt sitronsaft

Og har du fikset potet og gulrot. Ja, da er det bare å servere

4 kommentarer

4 thoughts on “Kokt torsk med eggesmør

  1. denne trenger jeg ikke lagre 😃 for dette er slik jeg gjør også, det er bare en kjempe god rett, den fisken er det beste jeg spiser om det er lions eller lettsaltet , nydlig og sundt.

  2. denne trenger jeg ikke lagre 😃 for dette er slik jeg gjør også, det er bare en kjempe god rett, den fisken er det beste jeg spiser om det er lions eller lettsaltet , nydlig og sundt.

  3. kjøper aldri fisk. mannen henter rett fra sjøen. ikke krydder i fisken, bare grovt salt. mandelpoteter, gulrot og stekt bacon hører til. skal prøve eggesmør neste gang. kanskje må det være krydder i da??? helsen feskarkjærring

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *