Ny test av julesaftene, men på tre forskjellige måter!

Categories Oppskrifter

Julebrussaft

Jeg har gjort tre tester av alle tre julesaftene. Tenkte det var litt mer interessant.

Som ren saft

Med boblevann

Som gelé

La oss begynne med bare saft. 

Blandingsforhold 1/9 syns jeg var litt lite smak på, men sånn er jeg generelt med alle saft typer. Liker de «litt» sterkere blandet. Så derfor ble det 1/7 her. Likheten på alle tre var at de hadde nesten ingenting med julebrus å gjøre annet en lukta. Det hintet av julebrussmak er så lite at dette var bare vanlig saft. Minner mer om frukt saft, bringebær og wild berries. Dette er safter som ville solgt godt året rundt, bare bytte navn på de etter jul. For så kynisk er jo mange produsenter. Og vi forbrukere bare godtar det. Men nå er jeg litt spent på hvordan de er med bobler!

Test nummer 2 er da selvfølgelig med bobler.

Jeg brukte naturell vann med kullsyre fra Boble til å blande med. Samme blandingsforhold som med bare saften. 1/7

La oss begynne fra venstre. Med den brune fra Lerum som heter HOHoh! på ene siden av flaska og ZERoh på andre siden. Med kullsyre ble dette kun en champagebrus, eller fruktbrus om du vil. Ingen smak av jul å hente her, men en helt ok brus.

Fun light sin julebrussaft med bobler i var faktisk ganske god. Og den minner veldig om julebrus. Ble noe helt annet enn den uten bobler. Så for de som har egen brusmaskin hjemme er dette en sikker vinner i jula.

Den røde fra Lerum minte om en litt dårlig rødbrus syns jeg. Den kommer på sisteplass av disse tre. Egentlig ikke mer å skrive enn bare trist!

Den siste testen med julesaftene er som gelé. 

Jeg har lagd gelé av alle tre med blandeforhold 1/5

0.5 liter blandet saft og 6 gelatin plater.

Jeg smakte på alle tre både med og uten vaniljesaus.

Hva kan man si her annet en WOW!

Alle tre var fantastisk gode som gelé. Den brune fra Lerum og Fun light sin får en 6 hos meg her og den røde fra Lerum rett bak med en sterk 5.

Dette slår både saften med og uten bobler. Serverer du du disse som gelé er jeg sikker på at det blir en vinner rundt middagsbordet.

Jeg slukte alle tre ganske så fort. Resten må jeg spare til jentene kommer hjem. Kunne liksom ikke spise alt selv….eller? Litt til skader vel ikke!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *