Omelett i kjempe god form

Categories Oppskrifter

Omelett i form er en enkel og rask middag eller lunsj når du skal servere flere. Og f.eks en glimrende måte å bruke opp rester du har liggende.

I denne omeletten har jeg brukt:

  • Egg
  • Fløte
  • Krydder
  • Revet ost
  • Juleskinke rester
  • Løk
  • Paprika
  • Vårløk
  • Asparges rester

Først kuttet du opp alt av grønnsaker og skinke.

Her har jeg brukt en langpanne som jeg har smurt inn med smør. Ha i alle grønnsaker og skinke og fordel det utover.

Visp sammen egg og fløte. Du kan bruke vann eller melk. Jeg hadde bare fløte rester jeg måtte bruke opp.

Hell eggeblandingen over i formen.

Ha over revet ost.

Krydre med vegeta, paprikakrydder og oregano.

(Du kan selvfølgelig bruke de krydder du ønsker)

Stekes på 220 grader i 10-15 minutter.

Server med brød, loff, rundstykker eller baguetter.

Om du vil ha salat til velger du selv.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *