Ostepopsaus

Categories Oppskrifter, sauser

Ikke sikkert alle syns dette høres så godt ut, men det er det faktisk. Er en fordel at du liker ostepop da. Sausen kan du nesten bruke til hva som helst. Har ikke prøvd til fisk, og trur ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Det var Bunny, en medblogger som først la ut denne. Da måtte jo bare jeg også prøve. Angrer ikke et sekund på det.

Jeg har servert den til pasta med kylling, grillmat og biffsnadder. Passet utmerket til det, bare prøv selv.

Du trenger

5 dl Vann

Ca. 1 pose ostepop, Firstprice

1 ts chilikrydder/chiliflakes

0.5 ts salt

1 dl matfløte

Slik gjør du

Kok opp vann og ha i ostepop. Rør til den løser seg opp. Greit og ta halve posen i slengen.

Smak til med krydder og litt fløte

Da er den klar for servering.

Tips
Om den står litt, tykner den. Da er den veldig god som dipp for eksempel.

8 kommentarer

8 thoughts on “Ostepopsaus

        1. Nei, har ikke prøvd den. Så må nok det😊Fruen og jeg liker litt sterkere mat, ikke ungene. Og kan ikke lage veldig sterke oppskrifter. Må liksom passe for alle. Skal uansett få kjøpt den, har lyst å prøve☺️

          1. Var på Kiel-ferga en gang hvor ei dame stod og kikket på denne. Hun hadde hørt at det var veldig bra krydder, men var i tvil om å kjøpe den da den er veldig dyr, selv på tax-free. Jeg sa til henne at hun burde kjøpe den og jeg fortalte at jeg brukte den masse. Noen måneder etter møtte jeg henne tilfeldig på gata her i Drammen, hvor hun stoppet meg og fortalte at hun tenker på meg hver gang hun ser dette glasset. Etter båtturen hadde hun laget gryterett hjemme og invitert barn og barnebarn til middag. Mannen hennes hadde gått rett i gulvet. Dama hadde hengt seg opp i at jeg hadde sagt at jeg brukte dette krydderet masse. Jeg burde kanskje heller brukt ordet ‘ofte’ i stedet for. Hun hadde hatt en toppet teskje oppi gryteretten. Ble nesten enke hun da.. 🙈

  1. Lov meg å være forsiktig. Hadde venner her til tacoaften for noen uker siden. En kompis fra Nigeria som elsker sterk mat tok seg en real klype og strødde i tacolefsen sin. Når en mann fra Nigeria blir rød så skjønner man at noe er i gjære for å si det sånn. Det skal bare noen korn til i pizzasausen så har du hevet smaken ti ganger. Fantastisk smaksforsterker når man bruker den riktig.

    Anbefaler for øvrig shots fra Chilli Klaus også, det blir liv i kroppen av den varianten som er i gullflaska. Helene som drifter DocogDask gikk rett i dørken da hun fikk sin første av denne. La deg ikke skremme, den første er heavy, men når du tar nummer to så er det en herlig smaksopplevelse, in my opinion 😜🐰

    https://bunny.blogg.no/i-kveld-skal-det-svi.html

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *