På under 20 minutter skulle jeg lage middag av rester

Categories FirstPrice produkter, Middag, Oppskrifter, Restemat

Samboer ryddet litt i kjøleskapet og samlet sammen rester på benken. Disse skulle jeg lage en god middag av på under 20 minutter. Middagen ble planlagt der og da når jeg så ingrediensene på benken. Og jeg satte fort i gang, ingen tid å miste. Noe tilbehør og krydder fikk jeg velge ut selv.

Ingrediensene hun hadde funnet fram var:

2 pølser

150 g kjøttdeig

Tomater

Vårløk

Rødløk

Paprika

Persillerot

Champignon

Ajvar

Litt tacosaus i bunnen av et glass

BBq saus (den brukte jeg ikke)

Hvitløk

Parmesan

 

Jeg satte på en stekepanne med smør, en kasserolle med vann til spagetti. (jeg valgte ut spagetti som mitt tilbehør) Tomater kuttet jeg opp og hadde i en kasserolle med litt vann. Når det kokte moste jeg tomatene med en stapper. Krydret med basilikum, vegeta og sukker. Lot det koke i noen minutter på svak varme.

I stekepannen stekte jeg kjøttdeig og pølsebiter. Imens kuttet jeg opp grønnsaker og la spagetti i kokevannet.

Når kjøttet var stekt hadde jeg i grønnsakene.

I tomatsausen hadde jeg den lille skvetten med tacosaus og 2 ss Ajvar. Så kjørte jeg sausen med stavmikser. Smakte til med litt mer salt.

Sausen og kjøttet var ferdig i god tid før spagettien. Så da dekte jeg også på bordet imens jeg ventet. Husk at alle bilder har jeg også tatt selv underveis. Middagen var ferdig på 15 minutter, langt innenfor grensen på 20 minutter.

Da var det bare å servere. Spagetti med pastasaus og div, og et dryss med parmesan. Og selvfølgelig glemte jeg ikke den viktigste ingrediensen som er kjærlighet. Samboer var fornøyd og det smakte kjempe godt. Da er kokken fornøyd også!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *