Rask og enkel ørretmiddag

Categories FirstPrice produkter, Fisk, Grillmat

Ørret er godt året rundt. Det beste er jo selvfølgelig fersk ørret, men har man ikke fiskelykke….

Så kan man ty til kjøpefisk. Her har jeg brukt ørret fra FirstPrice. Kan også bruke laks. Denne middagen lagde jeg på hytta. I form og inn i grillen. Servert med stekte poteter. Kan steke denne i ovn også. Server med smeltet smør eller saus om du ønsker.

Du trenger

Ørret

Asparges

Litt olje

Salt

Pepper

Sitron

Tilbehør

Rømme

Stekte poteter

Slik har jeg gjort det

Her bruker jeg alu.form. Litt olje i bunnen

Legger i fisken og krydrer med salt og pepper

Så legger jeg i asparges og sitronskiver. Har litt olje på asparges også

Så setter jeg formen inn i grillen. Grillen holder 220 grader. Og formen står i ca. 15 minutter

Da er det bare å servere med stekte poteter og rømme

5 kommentarer

5 thoughts on “Rask og enkel ørretmiddag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *