Reklame | Bakeren og kokken

Torsk er nydelig mat som du enkelt kan bake i en airfryer. Bruk gjerne aluminiumsformer som passer ned i din airfryer. Så slipper du så mye vasking. Denne airfryeren er så pass stor, at jeg akkurat får plass til 800 gram torsk. Så da bruker jeg ikke former. Denne er også veldig enkel å rengjøre.

Jeg serverer torsken med kokt potet, bacon- og baconfett og ertepuré

Her bruker jeg en NOD airfryer fra Bakeren og kokken. Jeg er veldig fornøyd med denne på 5.5 liter. Har du lyst på den, da kan du bestille den HER

Du trenger

(til 4 personer)

Potet til 4 personer

800 gram torsk i porsjonsstykker (jeg bruker FP sin)

Salt

Sitronpepper

Ertepuré

1 pose frosne erter

0.3 dl fløte

1 ts sukker

Salt og pepper etter smak

1 ss smør

Bacon- og baconfett

150 gram bacon (jeg bruker bacon i terninger)

50 gram smør eller margarin

Slik gjør du

Sett først poteten på kok

Fisken har jeg tint på forhånd, de kan stekes frosne i airfryer også. Det tar bare litt lengre tid.

Jeg legger fisken rett ned i fryeren, krydrer fisken med litt salt og sitronpepper.

Så baker jeg fisken i 10 minutter på 200 grader. Tykkere stykker trenger lengre tid.

Til ertepuré så har jeg erter, fløte og sukker i en kasserolle. Koker opp og lar det koke i to minutter. Så kjører jeg ertene med en stavmikser. Smaker til med litt smør, salt og pepper

Bacon kuttes i mindre biter og stekes i litt smør. Når bacon er stekt har jeg i litt ekstra smør. Så da har man bacon- og baconfett.

Det som er fint med denne airfryeren, er at jeg løfter hele brettet opp med et håndtak som er i midten. Så legger jeg det bare over på en stor tallerken.

Da er det bare å servere folkens

12 kommentarer

12 thoughts on “Torsk i airfryer

  1. Nå har du fristet meg med å bestille airfryer -hos bakeren og kokken 👍🤩så nå venter jeg på mange fine oppskrifter fra deg🙂
    du er flink med å lage det så enkelt at alle klarer det 🤞👏🍽

    1. Håper du blir fornøyd med den. Jeg liker den veldig godt så langt. Har tre stykker, og denne er best😊

  2. Har nettopp kjøpt airfryer og ønsker gjerne fler oppskrifter, takk ellers for alt det flotte du legger ut

    1. Ja da, funker fint det. Og i hvert fall nå som den er på salg. Grei med litt størrelse så du kan bake i den også😊

  3. Har også bestilt meg denne AF etter å ha lest dine oppskrifter. Gleder meg til å teste, du får det virkelig til å se fristende og overkommelig ut👍

  4. Dette skal jeg lage. Du har så mange fine oppskrifter med vanlige ingredienser og meget godt forklart. Tusen takk for en fantastisk blogg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *