Urtepanerte nakkekoteletter

Categories FirstPrice produkter, Middag, Oppskrifter, Svin

Reklame | egen nettbutikk

Urtepanerte nakkekoteletter er utrolig godt. Man kan egentlig bruke de urter man liker best selv. I paneringen har jeg parmesan, chiliflakes, persille, salt og pepper. Det holder med en kotelett per person. Her har jeg lagd av tre koteletter. Hadde noen liggende i fryseboksen. Så oppskriften er til 3 personer.

Du trenger

3 nakkekoteletter

Ca. 2-3 dl griljermel/brødrasp

2 dl hvetemel

2 egg

2 ss persille

1 ts chiliflakes

2-3 ss parmesan

Litt salt og pepper etter ønske

Smør eller margarin til steking

Slik gjør du

Først kutter du ut beinet på kotelettene. Så deles hver kotelett i to. Legg de under en brødpose, og bank de flatere

Bland en bolle med hvetemel, en med egg og den siste med brødrasp, parmesan, urter/krydder

Vend kjøttet først i hvetemel, så i egg og til slutt i paneringen

Stekes i en panne med smør. 4-5 minutter på hver side. Jeg snur de en gang og gir de et par ekstra minutter på lavere varme. Jeg bruker to stekepanner her. Så legger jeg alle over i en før servering

Som tilbehør har jeg stekt ris i den ene pannen jeg stekte kotelettene i. Gir masse god smak. Jeg tilsetter litt grønnkålmiks, salt og pepper. Jeg bruker to porsjoner kokt ris og en god neve grønnkålmiks.

Utenom risen serverer jeg salat og bbq-saus til

 

 

Har du lyst på min kokebok, eller kanskje krydder, fond eller sauser?

Besøk vår nettbutikk på http://www.tomsmatprat.no

1 kommentar

1 thought on “Urtepanerte nakkekoteletter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *