Løvbiffrulader

Categories Middag, Oppskrifter

Reklame | egen nettbutikk

Løvbiff er jo utrolig godt, og det er forskjellige retter man kan bruke de til. Løvbiffgryte for eksempel. Jeg har to oppskrifter på bloggen med gryter. Du finner de i linkene under her

Løvbiffgryte i fløtesaus

Løvbiffgryte

Her har jeg lagd løvbiffrulader. Det er fylt løvbiff som stekes i panna. Så får de kose seg i litt fløte og parmesan. Server gjerne med pommesfrites og salat. Jeg beregner to løvbiff per person, selv om Kokkefruen bare klarte en. Jeg syns to holdt fint til meg.

Du trenger

(til 2 personer)


2•2 løvbiff

2-3 ss kremgo (du velger selv hvilken)

2 vårløk

0.5 stk chili (valgfritt)

En kvart rødløk

2 dl fløte

Ca. 20 gram parmesan 

smør til steking

Salt

Pepper

Slik gjør du

Pakk opp løvbiffen og la de tine nesten helt.

Kutt opp grønnsakene i mindre biter

Smør kremgo på alle løvbiffene

Fordel grønnsaker på hver løvbiff og ha på litt salt og pepper

Rull de stramt sammen til en pølse

Stekes i en stekepanne med smør. Først med åpningen ned i panna. Du kan ha i en tannpirker når du snur de. For de kan åpne seg. Jeg lukket de forsiktig og snudde de rundt igjen. 

Ha fløte i pannen med løvbiffen. Riv over parmesan og la fløten koke litt inn.

Dryss gjerne over litt persille før servering

 

I vår nettbutikk får du bestilt min kokebok og masse annet spennende. Besøk http://www.tomsmatprat.no

6 kommentarer

6 thoughts on “Løvbiffrulader

  1. Dette er en variant av en veldig gammel bulgarsk rett som heter Vreteno. Det betyr spindel – den du spinner opp tråden med på rokken. Tradisjonelt er det banket kalvefilet fylt med ost og litt annet godt, men lages ofte av kyllingfilet eller svinefilet. Jeg lager det ofte til gjester. Anbefaler rosépepper i sausen.

  2. Lagde dette for en uke siden , men surret bacon rundt🤩Det ble også kjempe godt. Da holder dem seg sammen når du snur dem også😃

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *