🦮Cians adventskalender 22. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-21-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

22. desember

Hei og voff dere🐶🐾

Da er det kun to dager igjen, sier mamma. Litt vemodig at jeg bare har to dager til å skrive til dere. Må nok smiske litt med pappa på nyåret trur jeg. Har virkelig fått mat på tann nå. Heter vel egentlig blod på tann, men æsj…blod!

Veldig skiftende vær vi har nå. I går var det så glatt at vi ikke kunne gå kveldstur. Mamma og pappa må kjøpe nye brodder. De bruker opp brodder så fort. Da blir det brodder from another mother.

Jeg fikk være med til Ulefoss i går da. Og biltur er gøy. Var litt glatt å kjøre, sa mamma. I Ulefoss fikk jeg snust og tisset såååå mye. Var bare dunst igjen på tanken til slutt. Fikk heldigvis gått mye før regnet pøset ned. Da ble jeg sittende i bilen, det var stusselig.

Mina var også med, så hun holdt meg med selskap imens mamma og pappa fløy på butikker. Siste innspurt av julehandelen sier pappa.

Mamma og pappa har så mye å gjøre, at pappa har ikke tid å lage middag. Vet dere hva de spiste eller? Grandiosa pizza🤣Og pappa kaller seg kokk liksom😜Ja, jeg mobber han. For jeg fikk ikke pizza, og jeg spurte veldig pent mange ganger.

Mamma bakte de siste julekakene på kvelden i går. Og pappa lagde ministerkaker, trur jeg det het. De luktet såååå godt. Fikk ikke smake på de heller jeg.

De var til julaften sa pappa. Det var litt kjedelig hjemme. De var opptatt med sitt. Mina var i bursdag og Hannah på jobb.

Jeg snoket masse på kjøkkenet da, i håp om at de skulle miste noe. Meeeen…mamma sølte kun melis. Og det er ikke godt.


Jeg gikk bare litt rundt i huset for å se om det var noen nye plasser jeg kunne lete. Ja, etter julegenseren til pappa. Jeg trur faktisk jeg har lett i alle rom i huset nå. Den er jo ikke her! I morgen skal jeg ta en tur på låven. Låven er såååå stor jo og det finnes tusen plasser å lete. Kanskje finner jeg noen mus også. Det hadde vært gøy.

Jeg håper mamma og pappa er ferdig med dette julestresset snart. Da får de mye bedre tid til meg, jeg vil jo gjerne ha oppmerksomhet hele tiden. Det er vel ikke for mye å forlange vel.

Lag dere en fantastisk dag dere. Og ikke stress slik mamma og pappa gjør. Jul blir det uansett.

Snus og boff fra Cian🐶🐾

1 kommentar

1 thought on “🦮Cians adventskalender 22. desember🎅🏻

  1. Hei Cian🐶 Håper du får smake på medisterkakene på julaften – hils fra meg og si det til mamma og pappa. Koselig om du vil fortelle om hundelivet ditt på nyåret også❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *