🦮Cians adventskalender 23. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-22-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

23. desember

Hei igjen dere🐶🐾

I dag er dagen før dagen🎅🏻Gaver og sånt vet dere, pluss alle disse deilige duftene. Ja, det var det her i går også. Pappa holdt på med både ribbe og roastbiff på kjøkkenet. Det luktet så himmelsk, skal dere vite. Ble ikke noe på meg denne gangen heller.

Vet dere hva eller? I går på morgenen, så gikk jeg å la meg igjen. Ja, etter jeg hadde gitt dere julekalenderen. Da jeg våknet holdt pappa på med et stort utedo på utsiden.

Og trur du jaggu ikke at han dro hele det doen inn i stua. Så sang han, du grønne glitrende tre god dag. Så sa mamma, det glitrer ikke ennå. Da sa pappa at mamma glitret. Det kunne ikke jeg se, men sikkert sant når pappa sier det.

Det treet var veldig stort. Eller utedoen som jeg kaller det. Det rakk helt opp i taket, var ikke plass til spiret, sa mamma. Så pappa måtte sage det litt kortere. Ja, vi bruker ikke stjerne i toppen. Vi bruker et spir som er over 100 år gammelt. Mamma er veldig redd for det, så pappa får nesten ikke røre det.

Så nå har vi et kjempestort utedo i stua. Jentene skal pynte det i dag. Kanskje jeg får hjelpe til🐾🤔

Det blir ofte krangling når de to jentene skal samarbeide. Og blir fort tull og vas, men det er vi vant til. Så ender det med at pappa gjør det ferdig. Da er det jul dere🎄Alt ved det normale🤣

På utsiden her er det veldig glatt nå. Er som å gå på et speil, sier pappa. Jeg har aldri gått på speil, så det vet jeg ikke noen ting om. Men glatt er det i hvert fall. Jeg skulle over veien for å tisse, da glei jeg nedover sidelengs. Det var skummelt det😱En hund ble kalvbeint du liksom.

Vi var også en tur i sentrum på kvelden. Litt tryggere å gå der det er strødd. Pappa skulle handle de siste tingene til jul, som brød, melk og pålegg. For da slipper han på butikken i dag eller i morgen. Imens han handlet gikk mamma og jeg tur i sentrum. Det er alltid spennende, og mange plasser å tisse.

Jeg skulle jo på låven å lete etter julegenseren i går, men vet dere hva? Tante hadde ødelagt lysa der nede. Ja, tante skulle lade bilen. Så var det noe tull med ledninger eller noe. Poff…mørkt ble det! Så da turte ikke jeg gå ned dit. Jeg er jo mørkeredd, vet dere. Så jeg må nok vente til det blir lyst i dag. På denne tiden er jo Fjøsnissen veldig aktiv, og han er skummel. Jeg har jo ikke noe grøt med til han. Jeg trur han skal få grøt i kveld da🎅🏻Det gleder han seg nok til🤤

Snus og boff fra Cian🐶🐾

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *