🦮Cians adventskalender 24. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-23-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

24. desember

Hei dere og god jul🎅🏻🐾🎅🏻
Jepp, i dag er dagen kommet. Det er endelig julaften dere..voff voff🐶

Jeg prøvde å holde meg våken i natt. Ville se nissen når han kom, men jeg sovnet. Ikke bare bare å holde seg våken etter den fine dagen vi hadde i går.
Det var pynting av tre, vasking og masse masse greier. Vi hadde besøk av tante, mormor og mine søskenbarn. De ville se på pepperkake-landsbyen. Så spiste vi kakemenn og drakk julebrussaft. Eller de da, jeg fikk jo selvfølgelig ikke.

Da det gikk mot ettermiddagen var de andre opptatt med sitt. Jentene hadde sett på julekalender, og der sa de at blåtimen var magisk. Så da det gikk mot blåtimen, gikk jeg på leting etter julegenseren til pappa. Kanskje litt magi var hjelpen jeg trengte, for å finne genseren.

Elektrikeren hadde vært her på dagen, og fikset lyset på låven. Så nå så det lyst ut for min del.

Jeg snuste meg rundt på låven…og vet dere hva eller? Jeg traff Fjøsnissen jo. Og hva hadde han på seg. Var ikke det genseren til pappa da mon tro🤔

Jeg prøvde å snakke med Fjøsnissen, han måtte jo gi den fra seg. Fjøsnissen danset og lo, og ville ikke gi fra seg genseren.

Jeg sa til Fjøsnissen, at om han ville ha grøt i kveld. Da måtte han gi fra seg genseren. Jeg spurte hvorfor han hadde julegenseren til pappa. Da svarte han at det var pga lillejulaften i fjor.
Vi hadde alle sammen vært på låven og spist grøt. Ja, vi hadde satt fram grøt til han også. Men han fikk ikke spist den. Det var så kaldt den dagen, at grøten ble til is. Så innen vi hadde forlatt låven, så var det isgrøt. Og han ble så lei seg. Han så at pappa hadde lagt igjen genseren sin, så han tok den. Han har brukt den i ett år nå. En bjelle var falt av, men ellers var den fin.
Han gav meg genseren til slutt. Jeg takket og bukket. Ønsket han en god jul, så sprang jeg hjem til pappa med den.

Og pappa ble veldig glad for genseren sin. Og gav meg en stooor klem.

Det var akkurat i tide. For nå skulle vi opp til nabogården. Vi gikk opp alle sammen, det var litt kaldt.

I eldhuset hos naboen var vi samlet 20 flotte mennesker i julestemning, og 4 hunder. Der spiste vi grøt og kaker. Jeg traff en ny venn. Hun het Cava trur jeg. Hun var ett år, og hun luktet veldig godt. Så da måtte jeg begynne å pipe og sutre litt. Jeg lå på fanget til pappa. Det var litt trekkfullt og kaldt på gulvet. Så best å få varme fra pappa. Dere ser bilde av Cava under her. Hun lå og blunket til meg, søt var hun🐶

Fjøsnissen på nabogården og på vår gård fikk grøt. Men var jo 12 minusgrader, så håper  Fjøsnissen fikk spist grøten sin denne gangen. Nissen må jo ha julegrøten sin.

Ja, i dag er julaften dere. Jeg vil takke alle dere som har lest kalenderen min disse 24 dagene. En riktig god jul til alle sammen🎅🏻

Jeg vil også takke de som har hjulpet meg med skrivingen av denne kalenderen. De av dere som er litt observante, har kanskje fått det med seg🤔

Det er faktisk tre personer som har skrevet. Så det har både vært forskjellig dialekt og skrivemåte.

Tusen takk til Mamma, Hannah og pappa☺️

Snus, boff og en riktig god jul fra Cian🐶🐾🎅🏻

5 kommentarer

5 thoughts on “🦮Cians adventskalender 24. desember🎅🏻

  1. My name is Ashley Vivian, Am here to share a testimony on how Dr Raypower helped me. After a 1/5 year relationship with my boyfriend, he changed suddenly and stopped contacting me regularly, he would come up with excuses of not seeing me all the time. He stopped answering my calls and my sms and he stopped seeing me regularly. I then started catching him with different girls several times but every time he would say that he loved me and that he needed some time to think about our relationship. But I couldn’t stop thinking about him so I decided to go online and I saw so many good talks about this spell caster called Dr Raypower and I contacted him and explained my problems to him. He cast a love spell for me which I use and after 24 hours,my boyfriend came back to me and started contacting me regularly and we moved in together after a few months and he was more open to me than before and he started spending more time with me than his friends. We eventually got married and we have been married happily for 3 years with a son. Ever since Dr Raypower helped me, my partner is very stable, faithful and closer to me than before. You can also contact this spell caster and get your relationship fixed Email: urgentspellcast@gmail. com WhatsApp: +27634918117

  2. Koselig julekalender.🎄🎅🏻
    Stikker innom for å ønske dere en magisk julefeiring!🎅🏻🎁🎄🌟

    1. Tusen takk sier Cian🐶Og vi andre også selvfølgelig😃God jul til dere også, og kos dere masse🎅

  3. Tusen takk for følge i denne mørketiden, du lille venn. Det har vært så hyggelig og gjort dagene lysere. Godt at du fant pappa sin julegenser og at du og nissen også ble venner. Nå er du nok ikke redd den lengre😊. Kos deg masse, masse sammen med de andre i den varme og fine familien. Stor juleklem til deg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *