FirstPrice Mørbrad med nydelig tilbehør

Categories FirstPrice produkter, Middag, Oppskrifter, Storfe

Innimellom kan det friste med en liten biff til middag og da kjøper jeg som regel FirstPrice. Stykkene varierer litt i tykkelse og mørhetsgrad. De er helt greie syns jeg, og billig ikke minst. Denne gangen ble det mørbrad, for det var det eneste de hadde igjen på butikken.

Biffene er romtemperert før jeg steker de. Jeg har smør og timiankvast i en grillpanne. Når smøret er nøttebrunt steker jeg biffene. Disse ble stekt 1.5 min. på hver side. Øs over litt av smøret underveis. Krydre med salt og pepper. Disse ble medium minus, og det var det jeg var ute etter. Husk å la kjøttet hvile 10 minutter før du serverer.

Som tilbehør til kjøttet hadde jeg soppstuing, potetroser med bacon, maispure og gulrot surret i spekeskinke.

Soppstuing er raskt og enkelt å lage. Her har jeg kuttet opp litt champignon, gressløk og rødløk

Det freser jeg et par minutter i en panne med smør. Krydrer med salt og pepper

Så har jeg over fløte. Den får koke inn sammen med løk og champignon.

Så har jeg surret spekeskinke rund gulrot. Da har jeg halvkokt gulrot på forhånd.

Disse steker jeg i sammen pannen som kjøttet ble stekt. Slik får de litt av smakene som ligger igjen i pannen. Jeg har også over litt parmesan rett før servering.

Jeg har også lagd en maispure/stuing som jeg serverte sammen med biffen. Det passer utrolig godt til.

Linken til oppskrift finner du her:

https://tomsmatprat.blogg.no/maisstuing-maispure.html

Jeg lagde også noen lekre potetroser med bacon som jeg serverte sammen med denne retten.

Oppskrift på de finner du her:

https://tomsmatprat.blogg.no/potetroser-med-bacon.html

Da er alle deler til middag ferdig, så da var det bare å servere fruen og meg selv. Og litt blomster må hun selvfølgelig få også. Blomster er blomster, selv om de er i maten.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *