Dette er en tacovariant der du ikke trenger skjell eller tacolefser, men ellers mye av det samme tilbehøret. Her marinerer jeg kyllingklubber i tacokrydder noen timer, før jeg steker de i ovn.

Jeg har lagd en nydelig Bønnesalsa til, den finner du oppskrift på HER

Har du lyst å lage ditt eget Tacokrydder? Det er så mye bedre en det du kjøper, og uten tilsetningsstoffer. Oppskrift finner du HER

Du trenger

(til 4 personer)

16-20 kyllingklubber (kommer an på hvor storspist dere er)

2 poser tacomikskrydder

0.5 dl olje

Tilbehør

Bønnesalsa (se oppskrift i link)

Salat

Salsasaus

Rømme

Tortillachips

Mais

Tomat

Avokado

Slik gjør du

Bland kyllingklubber sammen med litt olje. Så blander du klubbene med masse tacokrydder. Man trenger litt ekstra krydder, for eller blir det lite tacosmak. Kyllingklubber tar ikke opp smaken like godt som kjøttdeig. Så lar jeg klubbene ligge 2-3 timer.

Kyllingklubber steker jeg i 25 minutter på 200 grader.

I mens ordner du tilbehør i skåler. Mengde må du beregne litt etter hvor mye dere spiser.

Da er det bare å servere

4 kommentarer

4 thoughts on “Kyllingklubb-Taco

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *